کد خبر: ۹۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
معاون سازمان صمت مازندران:
ساری- معاون سازمان صمت مازندران با بیان این که استان از قطب های تولید صنایع سلولوزی و کاغذ است، گفت: ۹۰ درصد کاغذ چاپ و تحریر کشور در استان تولید می شود.

مازندران قطب صنایع سلولوزی و کاغذ است
به گزارش آرانيوز جهانگیر بائی لاشکی صبح یکشنبه در کمیته پژوهش استان اظهار داشت: مازندران به واقع شدن در حوزه ساحلی با محدودیت‌هایی برای استقرار صنایع مواجه است اگر چه اقلیم استان ملاحظات زیست محیطی خاصی را در استان ایجاد کرده است.

وی با بیان این که محدودیت‌های سبب شده در استقرار صنایع بزرگ و مادر با موانعی روبرو شویم، گفت: در عین مازندران به دلیل زیرساختی و همسایگی با کشورهای آسیای میانه سبب شده تا به عنوان کانون مهم اقتصادی در کشور تبدیل شود.

وی گفت: مازندران یکی از قطب‌های تولید صنایع سلولزی، ام دی اف و نئوپان، تولید کاغذ است و ۹۰ درصد کاغذ چپ و تحریر کشور در استان تولید می‌شود و قطعه سازهای خوبی در استان فعالیت می‌کنند.

بائی لاشکی رتبه مازندران را در ذخیره مواد معدنی از جمله فلورین و گرانیت درکشور اول دانست و گفت: در تولید ذغال سنگ رتبه دوم داریم و به دلیل محدو دیت های زیست محیطی نتوانستیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

معاون صمت مازندران یادآور شد: سهم بخش صمت در ارزش افزوده استان ۱۹.۷ درصد براساس اعلام پژوهشکده مرکز آمار است و از این میازن سهم معدن دو درصد است.

وی ادامه داد: در حوزه قطعه سازی، کارخانه تولید خودرو در بابل وجود دارد که سالانه ۳۵ هزار دستگاه خودرو پژو پارس تولید می‌کند.

برچسب ها: صنایع سلولزی ، صمت ، کاغذ
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار