کد خبر: ۹۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر ایجاد پایانه صادراتی زعفران در خراسان جنوبی گفت: احداث آزمایشگاه مرجع محصولات صادراتی کشاورزی استان مهم و نیازی جدی است.
لزوم تشکیل پایانه صادراتی زعفران در خراسان جنوبی

محمود بازاری در جریان سفر به بیرجند در گفت‌وگو با آرانيوز ، اظهار داشت: سه محصول اصلی استان درصد بالایی از آن صادراتی است و مصرف داخلی کمی دارد از جمله زعفران که بیش از 80 درصد تولید آن صادراتی است، بنابراین بیشتر برنامه‌های ما در مورد این محصول صادراتی است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مکرر در استان  در قالب میز  زعفران و کارگروه صادرات مواد غیرنفتی در مورد زعفران افزود: کارهایی شده، اما کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد و در مورد زعفران باید از زیرساخت اصلی آن که تولیدکنندگان هستند، حمایت ویژه انجام شود.

مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه روی صادرات زعفران نیز برنامه‌ریزی مدونی باید انجام شود تا محصول سالمی صادر شود افزود: در حوزه ترویج در خدمت  تمام بخش‌های تولیدی و خدماتی از جمله کشاورزی هستیم.

بازاری با بیان اینکه آن چیزی که در مورد زعفران در حال حاضر اهمیت دارد  تامین زیرساخت‌ها و زنجیره تولید تا صادرات است گفت: مشوق‌های صادراتی از سال 81، 80 مشمول زعفران هم شد و در حد مقدورات  گواهی صادرات و مشوق‌های آن صادر و یارانه تسهیلات و حمل و نقل هوایی در حد وسع هم  پرداخت شد.

پایانه صادراتی زعفران در استان ایجاد شود

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت را باید از همان تولید تقویت کنیم گفت: محصولات کشاورزی استان برای صادراتی  شدن و معرفی شدن باید در قالب پایانه صادراتی بیشتر حمایت شوند و ما هم  آماده‌ایم در حوزه زیرساخت پایانه کمک کنیم به شرط اینکه نزدیک فرودگاه احداث شوند.

بازاری همچنین از اعلام آمادگی این مجموعه برای حمایت از یک طرح بسته تبلیغاتی زعفران و تامین بخشی از هزینه‌های آن خبر داد و گفت: احداث آزمایشگاه مرجع محصولات صادراتی کشاورزی برای استان مهم و  نیاز جدی است.

وی پیشنهاد داد اتاق بازرگانی در رودیدادهای خارجی و نمایشگاه‌های  بین‌المللی حضور مستمری داشته باشند تا محصولات بیشتر معرفی شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار