کد خبر: ۹۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: نگاه به ورزش باید اصلاح شود و برای اینکه درآمد حاصل از ورزش را صرف توسعه و حمایت از ورزش و ورزشکاران کنیم باید منابع پایدار داشته باشیم.
انتظارات حوزه ورزش با نگاه درآمدزایی برآورده نمی‌شود

به گزارش آرانيوز از شهرقدس، علی جوادی شامگاه چهارشنبه و در پایان سفر یک روزه به شهرستان قدس پس از بازدید از مجموعه ورزشی روستای هفت جوی شامل استخر سرپوشیده سالن ورزشی چندمنظوره، زمین چمن و مجموعه ورزشی شهدا شامل سالن ورزشی کشتی، وزنه‌برداری و زمین سه هزار متری، سالن ورزشی آقامحمدی و دیوار صخره نوردی در نشست با جوانان و ورزشکاران نیز حضور یافت.

در ادامه جلسه شورای مدیران و برنامه‌ریزی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به میزبانی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

در این جلسه سرانه پایین ورزشی، بهره‌مندی از نماینده حقوقی، زمان‌بر شدن پروژه‌ها، یکسان‌سازی حقوق و بیمه نیروی انسانی، برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی توسط هیئت‌های ورزشی، تعرفه پایین اماکن ورزشی با توجه به درصد اجاره‌بها، آسیب‌های وارد به حوزه ورزشی پس از سه سال شرایط کرونایی مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

در ادامه به بهسازی و ایمنی سیستم‌های گرمایشی و سالن‌های ورزشی شهدا و شهید آقامحمدی، جابجایی دیوار صخره نوردی، تمدید و دریافت پروانه اماکن ورزشی و بیمه ورزشکاران بررسی و دستورات لازم اتخاذ شد.

امکانات و تأسیسات اماکن ورزشی نیازمند بهسازی است

وحید گلیکانی با اشاره به اینکه شهرستان قدس در حد یک جدول با پایتخت فاصله دارد و سطح خدمات ایده‌آل نیست و سرانه پایینی وجود دارد اظهار داشت: ورزشکاران بسیاری در سطح ملی و بین‌المللی درخشیدند و نیاز است توجه ویژه به حوزه ورزش شود.

وی افزود: امکانات و تأسیسات مجموعه‌های ورزشی شهرستان نیازمند توجه و نوسازی است و ساماندهی مدیریت استخر و سوله ورزشی و زمین چمن روستای هفت‌جوی و زیرساخت‌ها باید رسیدگی شود تا اهالی منطقه از امکانات ورزشی بتوانند از آن استفاده کنند.

فرماندار قدس ادامه داد: هیئت‌های ورزشی، استادیوم 25 هزار نفری، زمین چمن مصنوعی و والیبال ساحلی ظرفیت‌هایی هستند که باید به آن‌ها پرداخته شود و در تسهیل امورات مدیریت شهری همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی با اشاره به جمعیت سی‌هزار نفری جوانان طبق آمار سال 95 گفت: جوانان شهرستان قدس افتخارات گوناگونی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی و ورزشی کسب کرده‌اند و برای رسیدن به افق روشن در این عرصه باید حمایت و پشتیبانی کرد و احداث خانه جوان مورد نیاز این شهر است.

گلیکانی در خصوص زمین سه هزار متری گفت: اقدامات پیمانکار برای بازسازی چمن انجام شده که برای دهه فجر به اتمام می‌رسد و استخر و زمین چمن مصنوعی در کنار آن احداث خواهد شد و ایجاد درآمد پایدار در حوزه ورزش در دستور کار قرار گرفته است.

ایجاد درآمد پایدار در حوزه ورزش

علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه، راه‌اندازی مراکز مشاوره و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاری دستگاه‌های مرتبط در این راستا انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: شکل‌گیری خانه جوان و رسیدگی به امور جوانان و راه‌اندازی یک گروه مردمی به صورت سمن و جهادی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم بهترین نتیجه را به دست آوریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: 90 درصد اراضی شهرستان قدس اوقافی است و احداث مجموعه‌های ورزشی و ایجاد استخر جدید با چالش‌هایی مواجه است که لازم است مسائل مالی در این خصوص برطرف شود.

وی در جمع ورزشکاران و جوانان با بیان اینکه جوان‌گرایی، آشنایی با نظام مسائل و تزریق انگیزه در انتصابات مورد توجه است، خاطرنشان کرد: در ورزش همه اقشار و سنین مختلف دقت نظر داشته و پیگیر هستند و باید فرآیندها و پیچیدگی بروکراسی‌های اداری در این حوزه کمتر شده تا از هدر رفت منابع و اولویت بندی و قدرت تشخیص مدیر جلوگیری و مردم از منابع بهره‌مند شوند.

جوادی افزود: برای اینکه درآمد حاصل از ورزش را صرف توسعه و حمایت از ورزش و ورزشکاران کنیم باید منابع پایدار داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه از هیئت‌های ورزشی به‌خصوص رشته‌های آیینی مانند تیراندازی باید حمایت کرد گفت: ورزش ظرفیت‌های بالایی دارد و در بندمیم بودجه 1401 ایجاب می‌کند هر واحد صنعتی که در عرصه ورزش اقدام کند همان مقدار در معافیت مالی واحد اثرگذار است.

مدیرکل ورزش و جوانان تأکید کرد: نگاه به ورزش باید اصلاح شود و نیروی انسانی بالاترین سرمایه‌ها هستند و تنها راه تأمین منابع درآمد حاصل از ورزش است و برای توسعه ورزش باید از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده شود.

ماهیت نگاه به حوزه ورزش نیازمند اصلاح است

حسین حق‌وردی نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی در جمع ادامه ابراز داشت: شهرستان قدس پس از بهارستان، دومین شهرستان پرتراکم کشور است و با کمبودهایی در سرانه‌ها در حوزه‌های مختلف روبه‌رو است.

سجادی: تعارف نداریم کشتی ورزش اول کشور و چشم و چراغ ورزش ماست/ پاداش فوتبالی‌ها 2 دلیل داشت

وی افزود: نگاه حوزه ورزشی درآمدزایی است و عمده کار هیئتی است و باید حقوق و درآمد خود را تأمین کنند و با این نگاه نمی‌توانیم انتظاری که جامعه ورزش دارد را برآورده کنیم و باید این نکته از سمت حاکمیت تغییر کند تا با تغییر ماهیت دیدگاه، انتظارات جامعه ورزشی رسیدگی شود.

نماینده مجلس ادامه داد: دریافت و راه‌اندازی چهار کد مدرسه تیزهوشان، اتصال به آب سطحی، اختصاص اعتبار برای احداث مدول دوم فاضلاب، تقویت پست‌ها و رفع قطعی‌های برق، پیگیری حریم رودخانه در محله محمدآباد و احداث زیرگذرها بخشی از اقدامات مهم و قابل توجهی است که در شهرستان قدس انجام شده است.

گفتنی است، نشست مشترکی با حضور جوانان، ورزشکاران و نخبگان شهرستان قدس در سالن شهید فخری‌زاده فرمانداری قدس برگزار شد و تعدادی از اعضای هیئت ورزشی مطالبات، نیاز به اسپانسر در مسابقات، افزایش زیرساخت‌ها حمایت از ورزشکاران و قهرمانان، بهره‌مندی شهروندان از مجموعه‌های ورزشی، ایجاد اشتغال و دیگر دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار