کد خبر: ۹۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
قم- شاخص کیفیت هوا در شهر قم امروز چهارشنبه ۲۳ آذرماه به علت آلودگی‌ هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کیفیت هوای قم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد

به گزارش آرانيوز ، شاخص کیفیت هوای قم در روز چهارشنبه ۲۳ آذرماه به علت آلاینده ذرات معلق هوا، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: با توجه به پایداری هوا تا پایان هفته، لازم است شهروندان قمی حضور خود را در خارج از منزل به حداقل رسانده به منظور کاهش آسیب به دستگاه تنفسی و سیستم قلب و عروق از انجام فعالیت‌های بدنی شدید خارج از منزل خودداری کنند.

مرکز بهداشت استان قم از واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی نیز خواسته تا از قرار دادن محصولات غذایی آماده مصرف از قبیل آجیل و خشکبار و … در خارج واحد و کنار معابر عمومی که در معرض آلودگی هوا هستند خودداری کنند.

هواشناسی قم نیز به علت افزایش شاخص آلودگی‌های هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا هشدار آلودگی سطح زرد صادر کرده است.

بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی برای امروز با فعالیت سامانه بارشی در استان، در برخی از مناطق به‌خصوص در نیمه غربی استان بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

از اواخر وقت امشب این سامانه به‌تدریج از استان خارج می‌شود و از مقدار ابرها کاسته خواهد شد و فردا آسمان نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

از روز جمعه نیز با نزدیک شدن سامانه جدید بارشی، افزایش ابر رخ خواهد داد و فعالیت بارشی این سامانه روز شنبه استان قم را در بر خواهد گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار