کد خبر: ۹۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
معاون سیاسی استاندار سمنان:
گرمسار- معاون سیاسی استاندار سمنان بابیان اینکه آگاهی بخشی، آموزش و ارتقای آمادگی برابر تهدیدات ضروری است، گفت: مصون سازی تهدیدات تولید محصولات شیمیایی در استان انجام می‌شود.

تهدیدات تولید محصولات شیمیایی در استان سمنان مصون سازی می‌شود

به گزارش آرانيوز احمد ریواده ظهر چهارشنبه در رزمایش شیمیایی یک شرکت تولیدکننده محصولات شیمیایی در غرب استان سمنان ضمن تاکید بر ضرورت رعایت اصول و استاندارد پدافند غیر عامل با هدف مدیریت در شرایط بحرانی بابیان اینکه برگزاری این رزمایش‌ها به منظور آگاهی بخشی، آموزش و ارتقای آمادگی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: امنیت فیزیکی به همراه امنیت نرم در پدافند غیر عامل پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه مصون سازی در قالب اقدامات پدافند غیر عامل در دستور کار است، افزود: ضمن آنکه از اینگونه شرکت‌ها حمایت‌های لازم نیز خواهد شد اما می‌طلبد که ایمنی در بخش شیمیایی در دو مقوله ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه نیز مد نظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه در قبال محصولات شیمیایی خطرناک باید شناسایی تهدیدات، مقابله، بازدارندگی و مصون سازی انجام شود، ابراز داشت: این رزمایش در راستای اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات قرارگاه شیمیایی کشور صورت گرفته است.

ریواده ضمن بیان اینکه شناسایی و رصد تهدیدات و مخاطرات و تحقق الزامات پدافند شیمیایی ضروری است، تصریح کرد: اقدامات مصون سازی مبنی بر حفظ جان مردم و زیرساخت‌ها، مهار و کنترل تهدید شیمیایی و سایبری و نهایتاً استمرار خدمت به چرخه تولید مهمترین رویکرد این گونه رزمایش‌ها است.

وی اضافه کرد: شناسایی آسیب‌ها و مشکلات عملیات در شرایط بحران و خطر از جمله نکات مهم در انجام رزمایش محسوب می‌شود که اقدامات لازم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی پیگیری خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار