کد خبر: ۹۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
استاندار البرز:
کرج-استاندار البرز با بیان اینکه این استان آخرین استان به لحاظ سرانه تخت‌های بیمارستانی است، گفت: با توجه به جمعیت استان البرز باید ۲ هزار و۳۰۰ تخت فراهم شود تا به سرانه کشوری برسد.

البرز آخرین استان در سرانه تخت‌های بیمارستانی است

به گزارش آرانيوز مجتبی عبداللهی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگوی زنده با برنامه‌های البرز من سلام در رادیو و یک صبح دیگه در سیمای استان البرز، افزود: در این ملاقات‌های مردمی مشکلات از نزدیک شنیده، همدردی، دلجویی و حتی عذرخواهی از مردم به عنوان ولی نعمتان شده است، مشکلات ۳ هزار نفر از شهروندان این استان طی این ملاقات‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: درصدد هستیم تمام خواسته‌های مردم را بانگاه مثبت محقق کنیم و از کاستی‌ها عذرخواهی داریم و تمام توان خود را برای کار کردن به کار بسته ایم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دولتی با عنوان ایران قوی و مردمی است که هرآنچه در توان دارد برای تأمین مطالبات مردمی بکار بسته گفت: دراستان البرز نیز در تلاش هستیم تا زیرساخت‌ها را تأمین و کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: همزمان با ملاقات مردمی در استانداری البرز دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های این استان نیز در روزهای سه شنبه به صورت چهره به چهره آماده بررسی مطالبات مردمی شده اند.

عبداللهی با اشاره به اینکه ۱۱ سال از استان شدن البرز می‌گذرد گفت: این استان کوچک‌ترین استان ازنظر جغرافیا اما اولین استان به لحاظ رشد جمعیت در هر هکتار است که مشکلاتی را برای آن به وجود آورده است.

وی یادآور شد: از ابتدای شکل گیری استان البرز اعتبارات آن به درستی برآورده نشد و تخصیص نیافت، اکنون در فصل بودجه قرار داریم بنابراین در دولت سیزدهم در تلاش هستیم تا لایحه بودجه در سال ۴۰۲ را افزایش دهیم.

استاندار البرز گفت: اگرچه این افزایش بودجه استان البرز برای سال ۴۰۲ تا حدودی محقق شده و در تلاش هستیم تا مشکلات زیرساختی این استان را برطرف کنیم.

وی یکی از دغدغه‌های مردم استان البرز را مترو خواهند و گفت: متأسفانه این پروژه مهم حمل و نقل عمومی به دلیل مشکلات آنچنان که باید پیشرفت فیزیکی و اجرایی نداشته که کمبود نقدینگی از جمله مشکلات دراین زمینه به شمارمی رود.

عبداللهی گفت: اکنون نیاز به خطوط مختلف مترو درکلانشهر کرج داریم و پیگیری‌های متعددی انجام شده به طوری که خط ۲ مترو در حال فعالیت است.

وی هزینه هر کیلومتر حفاری برای مترو را بیش از یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به سنگین بودن این هزینه توافقاتی برای تأمین منابع داشتیم همچنین پیش بینی احداث مجتمع‌های تجاری و فرهنگی در ایستگاه‌های بین راهی شده تا منابع مورد نیاز کسری بودجه تأمین شود.

استاندار البرز گفت: این اقدامات مؤثر نیاز به برنامه و زمان دارد و با توجه به بازدیدی که اخیراً شده متروی گلشهر تا طالقانی که هفت کیلومتراست درایام دهه فجر درتلاش هستیم تا افتتاح کنیم.

وی یاد آورشد: مهم است که تعهدات گذشته را محقق کنیم تا بیش از این خجالت زده مردم نباشیم.

۱۸۰ مصوبه با بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان مصوبه سفر استانی رئیس جمهور به البرز

استاندار البرز با اشاره به تصویب ۱۸۰ طرح در این استان در سفر رئیس جمهوری گفت: علاوه بر ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای این ۱۸۰ طرح عمرانی، بانک‌ها قرار شد در واگذاری اعتبارات به بخش خصوصی ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی داشته باشند.

وی اضافه کرد: ۲۴ هزار میلیارد تومان هم خود بخش خصوصی داشته باشد که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دستاورد سفر رئیس جمهور بود که مصوب شد.

عبداللهی در خصوص ارائه وام‌های ضروری به مردم نیز گفت: در مرحله اول پرداخت وام به چهار هزار و ۵۰۰ نفر وام ارائه شده و در مرحله دوم نیز ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این وام‌ها بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: مبلغ این وام‌ها ۱۵ میلیون تومان و قرض الحسنه است بنابراین بانک‌ها متعهد شده اند دراین زمینه اقدامات مؤثر را داشته باشند.

استاندار البرز با بیان اینکه این استان آخرین استان به لحاظ سرانه تخت‌های بیمارستانی است، گفت: با توجه به جمعیت استان البرز باید ۲ هزار و۳۰۰ تخت فراهم شود تا به سرانه کشوری دراین زمینه برسیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های متعددی برای ساخت داریم که در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفته، گفت: بیمارستان جنرال ۵۰۰ تخت خوابی در کرج تصویب شده و دردست پیگیری است.
عبداللهی ضمن قدردانی از شکیبایی مردم فردیس بیان داشت: هرهفته آخرین وضعیت بیمارستان این شهرستان به صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یاد آورشد: این بیمارستان طی پنج سال گذشته ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی طی یک سال گذشته ۴۴ درصد پیشرفت داشته و اکنون به بیش از ۹۵ درصد پیشرفت رسیده است.

استاندار البرز گفت: افتتاح این بیمارستان به دلیل مشکلات نقدینگی عقب افتاده ولی تا اخر امسال افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت: فرقی بین بیمارستان دولتی و خصوصی قائل نیستیم حتی بخش خصوصی را هم تشویق خواهیم کرد تا سرانه بهداشتی و درمانی دراین استان ارتقا یابد.

بیمارستان خصوصی خورشید، بیمارستان سید الشهدا و بیمارستان کمالشهر، بیمارستان ساوجبلاغ، بیمارستان مهستان از جمله مراکز درمانی بودند که استاندار از آنها به عنوان پروژه‌های مهم بهداشتی در کرج یاد کرد و گفت: این مراکز درمانی در صورت افتتاح تحولی بزرگ را در استان البرز رقم می‌زنند.

وی به بحث جوانان اشاره کرد و گفت: این قشر ستون فقرات کشور هستند و آینده ساز بنابراین نگاه ویژه دولت و رئیس جمهور به آنان است و تأکیدات دراین زمینه بسیار شده است.

عبداللهی گفت: جوانان باید به درستی حقوق و نیازهای خود را مطالبه کنند و بر اساس نشست‌هایی که با این عزیزان در استان البرز داشتیم اشتغال، مسکن و ازدواج از مشکلات نان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: اکنون قرارگاه مسکن، اشتغال در استان البرز برای عملی شدن تعهدات در سروقت خود فعال شده ازسوی دیگر با تاکید رئیس جمهور قرارگاه جوانی جمعیت نیز مصوباتی دارد که ویژه دنبال می‌شود.

مشکلات آب و گاز کارخانه نوآوری استان البرز ازدیگر مباحثی بود که استاندار البرز به آن پرداخت و افزود: امروز با نشست‌های تخصصی مقرر شده تا با هدف رضایت مندی هرچه بیشتر مردم املاکی که پروانه ساخت نداشتند و حریم شهر نبودند از انشعابات شهری برخوردار شوند بنابراین این مهم نیز به جد دنبال می‌شود.

استان البرز آخرین استان در سرانه آموزشی است

استاندار البرز با اشاره به سرانه آموزشی کم این استان گفت: تراکم دانش آموزی این استان از ساخت مدارس آن جلوتر است و اکنون نیاز به ۵۵۰ مدرسه داریم.

وی اضافه کرد: در فاز اول باید ۵۵۰ مدرسه بسازیم و به صورت نرمال اگر بخواهیم تمام مدرسه را یک شیفته کنیم و کلاس‌ها ۳۰ نفره باشد باید ۹۰۰ مدرسه نیز به این ۵۵۰ مدرسه اضافه کنیم.

عبداللهی گفت: دراستان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم داریم با توجه به اهمیت موضوع آموزش درسفر رئیس جمهور به این استان مصوباتی دراین زمینه داشتیم.

استاندار البرز درادامه با اشاره به مصوبات خوب سفر رئیس جمهور به این استان ادامه داد: مقرر شده تا ۱۰۰ مدرسه دراین استان که ۴۰ درصد توسط دولت و ۶۰ درصد توسط خیرین است ساخته شود اگرچه مجوز ساخت ۱۰۰ مدرسه نیز از دولت گرفته شده است.

وی یاد آورشد: اکنون ۳۴ مدرسه آماده و دراین یکسال تحویل آموزش و پرورش شده اگرچه ۶۵ مدرسه در دست ساخت داریم که از پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد برخوردار هستند ولی تمام تلاش را برای ارتقای سرانه‌های آموزشی بکار بسته ایم.

استاندار البرز با اعلام اینکه ۶۵ مدرسه در تلاش هستیم تا پایان سال تحویل دهیم، گفت: ۵۲ زمین برای ارتقای سرانه‌های آموزشی استان البرز جانمایی شده است.

وی کرج و فردیس را دارای کمترین سرانه‌های آموزشی دانست که تمام شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی، سازمان زمین شهری به همراه خیرین مکلف به تأمین و ارتقای سرانه‌های این بخش شده اند. هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاهی دراین زمینه در حوزه دانش بنیان و نانو در دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار البرز به انها پرداخت و بر توجه بیش از پیش به پیوست پژوهشی در طرح‌ها با هدف کیفی شدن هرچه بیشتر انها تاکید کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار