کد خبر: ۹۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه دوربین‌های نظارت تصویری نقش مهمی در کاهش آمار تصادفات دارد، گفت: ۱۱ دوربین ثبت تخلف به جاده‌های استان در ایام اربعین اضافه شد.
دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های استان ایلام افزایش می‌یابد

به گزارش آرانيوز از ایلام، سید زاهدین چشمه خاور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام، اظهار داشت: به دنبال فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب در 26 آذرماه سال 62 مبنی بر تخلیه کشتی‌های منتظر در بندرهای جنوبی کشور، کامیون‌داران به صورت خودجوش در بنادر حاضر شدند و با ایثار و تلاش شبانه روزی کامیون‌داران بار کشتی‌ها تخلیه شد.

وی گفت: بیش از 95 درصد حمل و نقل کالا و بخش عمده‌ای از جا‌به‌جایی مسافران در کشور از طریق جاده صورت می‌پذیرد.

چشمه خاور با بیان اینکه در حال حاضر 25 دستگاه ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان ایلام فعال و نصب 11 دستگاه دیگر در دست اقدام است، افزود: همچنین 37 دوربین نظارتی و 52 دستگاه تردد شمار در سطح جاده‌های ایلام فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام افزود: به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط‌کشی را در سطح محورهای این استان در دستور کار خود قرار داده‌اند به طوری که ازاوایل تیرماه تاکنون 5 هزار و 400 کیلومتر خط کشی از 6 هزار کیلومتر راه‌های تعیین شده اجرایی شد.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی علاوه بر نگهداری راه‌های استان، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه‌ها نیز در دستور کار این‌ اداره کل قرار گرفته است.

چشمه خاور با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری افزود: پنج هزار و 500 کیلومتر عملیات خط‌کشی جاده‌ها، نصب 20 کیلومتر نیوجرسی، نصب 20 هزار تابلو کامپوزیتی، ترمیم و مرمت 10 کیلومتر گاردریل و 20 هزار نودلی گاردیل انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: انجام 160 کیلومتر عملیات شانه‌سازی، حذف سه پیچ خطرناک در محورهای مهران، دهلران و ایوان، احداث هشت کیلومتر راه و احداث پل صلواتی از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل در سال جاری است‌.

چشمه خاور بیان کرد: علاوه بر آسفالت، 6 هزار و 169 کیلومتر لکه‌گیری راه‌های اصلی و 366 کیلومتر لکه‌گیری راه‌های فرعی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: لکه‌گیری راه‌ها با 6 هزار تن قیر در سطح راه‌های از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در سال جاری است.

 

نظرشما
پربازدیدها