کد خبر: ۹۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
اصفهان - معاون برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال گذشته بیش از ۴ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی در سطح استان برگزار شد.

۴ میلیون نفر ساعت دوره ضمن خدمت برای معلمان اصفهان برگزار شد
به گزارش آرانيوز ابراهیم حیدرپور معاون برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در گردهمایی کارشناسان برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارشناس مسئولان و کارشناسان برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی در نواحی و مناطق استان، با اشاره به گزارش آماری از روند برگزاری دوره‌های آموزشی در نواحی و مناطق اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۴ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی در سطح استان برگزار شد و در سال جاری نیز تا کنون بیش از یک میلیون نفر ساعت دوره برگزار شده است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی ضمن خدمت با افزایش سطح آگاهی و در راستای توانمندسازی همکاران برگزار می‌گردد، به همین جهت باید در زمینه اهداف و شرایط برگزاری به نحوی برنامه‌ریزی شود که فرایندهای پیش‌بینی‌شده در زمان مقرر و مطابق با برنامه، به‌صورت منظم انجام شود.

حیدرپور تأکید کرد: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا حداقل نفر - ساعت موردنیاز طبق چارچوب‌ها و مصوبات وزارت متبوع و بر اساس شاخص‌های ارزیابی ابلاغی، در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان برگزار گردد.

وی با تأکید بر نقش دوره‌های بدو خدمت گفت: برگزاری دوره‌های بدو خدمت برای مدیران و معلمان دارای اهمیت بالایی است که طبق گزارش‌های دریافتی این دوره‌ها از اثربخشی بالایی برخوردارند.

حیدرپور در ادامه در مورد روش‌های نیازسنجی برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت گفت: نیازسنجی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به: نیازسنجی از فراگیران، نیازسنجی از مدیران مدارس، نیازسنجی از کارشناسان آموزش و نیازسنجی از مدیران و کارشناسان مناطق اشاره نمود.

در ادامه این گردهمایی با برگزاری کارگاه آموزشی روش‌های مختلف برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت علمی مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار