کد خبر: ۹۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون قیمت مرغ گرم در استان ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان است، گفت: عرضه این کالا کمتر از نرخ مصوب کشوری انجام می‌شود.

مرغ گرم در بازار استان سمنان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود

محمدرضا قاسمی در گفتگو با آرانيوز ضمن بیان اینکه روند قیمت مرغ گرم برای مصرف کنندگان کاهشی بوده است، ابراز داشت: با توجه به افزایش میزان تولید در کل کشور از جمله سمنان، به نحوی با کاهش قیمت مرغ گرم مواجه هستیم که طی هفته گذشته و هفته جاری با ثبات قیمت روبرو شدیم و این در همه شهرهای استان جاری است.

وی بابیان اینکه قیمت مصوب تعریف شده برای مرغ گرم بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور با سقف ۶۳ هزار تومان است، افزود: قیمت مرغ طی هفته‌های اخیر سیر کاهشی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر عرضه مرغ گرم در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه برای مردم با قیمت ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان صورت گرفته است، ابراز داشت: این نشان می‌دهد مرغ گرم در بازار استان سمنان کیلویی هفت هزار ۴۰۰ تومان ارزان‌تر از قیمت ستاد تنظیم بازار به فروش می‌رسد.

قاسمی سمنان را یکی از استان‌های تولید کننده مرغ برشمرد که بخش عمده‌ای از این تولید برای سایر استان‌ها به ویژه تهران حمل می‌شود، تصریح کرد: بنابراین برای تأمین مرغ گرم مورد نیاز هم استانی‌ها با همت تولید کنندگان مشکلی نداشتیم و آمار نشان می‌دهد حتی با انباشت تولید نیز مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در کنار این تعدیل قیمت موضوع مهم استمرار و حفظ تولیدی پرورش دهندگان مرغ گوشتی است، افزود: در این زمینه تعادل بخشی به قیمت مطابق با قیمت تمام شده و تأمین منابع برای اتحادیه‌های گوشتی برای تنظیم بازار باید صورت گیرد تا در مواقعی که میزان عرضه بیش از تقاضا است با ذخیره سازی و جمع‌آوری از بازار بتوانیم به شکل متعادلی تا حدی که استمرار تولید به خطر نیفتد این موضوع را حل کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار