کد خبر: ۹۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
عضو شورای اسلامی شهرقدس:
قدس- عضو شورای اسلامی شهرقدس از آغاز عملیات اجرایی متروی غرب استان تهران و تقاطع غیرهمسطح میدان قدس در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

عملیات اجرایی مترو غرب استان تهران از سال ۱۴۰۲ آغاز می شود

به گزارش آرانيوز  روح‌انگیز یوسفی در جلسه شورای اسلامی شهر قدس گفت: حل مشکلات ترافیکی، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده، تسهیل صدور اسناد مالکیت و همچنین پیگیری احداث متروی غرب تهران از مهمترین برنامه‌های در حال پیگیری توسط شورای اسلامی شهر قدس است.

وی اظهار داشت: مشکلات ترافیکی در سطح شهر شهروندان را آزار می‌دهد و مجموعه شورای اسلامی به صورت جدی پیگیر انجام طرح‌ها و ارائه راهکار برای رفع گره‌های ترافیکی می‌باشد و با انجام هر طرحی بدون انجام مطالعه مخالف است.

یوسفی افزود: تملک املاک واقع در طرح تعریض که سال‌ها موجب ایجاد ترافیک است در دستور کار شهرداری قرار گرفته و مطالعات لازم برای احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان قدس تکمیل شده و در صورت تصویب در بودجه سال ۱۴۰۲ شاهد اجرای آن و کاهش بار ترافیکی در محور ۴۵ متری خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهرقدس در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی بافت فرسوده نیز اذعان داشت: با پیگیری‌های شهردار، مدیریت سازمان بازآفرینی شهری و شورای اسلامی شهر طی یک سال گذشته ضوابط و محدوده جدید بافت فرسوده شهرقدس در تاریخ ۲۷ مهرماه ابلاغ شده است که می‌تواند مشوق و محرک لازم برای احیای بافت فرسوده باشد. البته اجرای دقیق ضوابط طرح و مشوق‌ها و تسهیل در صدور پروانه در مناطق سه‌گانه شهرداری توسط شورای شهر مورد نظارت مستمر قرار دارد.

وی مشکل فقدان اسناد مالکیت را اساسی‌ترین مشکل در توسعه متوازن شهر دانست و پیگیری صدور اسناد مالکیت و بازگشایی ستاد احیا و تبدیل به احسن را اولویت اول کاری دانستند.

یوسفی تصریح کرد: برای حل این مشکل دیرینه و صدور اسناد مالکیت شهروندان، مقام معظم رهبری در سال ۸۶ دستور پیگیری موضوع تبدیل به احسن و صدور بدون قید و شرط اسناد مالکیت در موقوفه خاص را صادر کردند، که اجرای دقیق آن را از مسئولین اوقاف شهرستان قدس و استان تهران به صورت جدی مطالبه می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قدس در خصوص احداث متروی غرب تهران نیز اظهار داشت: در پنج سال گذشته موضوع احداث خط متروی شهرهای غرب تهران مطرح بوده و از مطالبات جدی شهروندان است که در نهایت با موافقت مسئولین استانی و شهرستانی مقرر گردید با همکاری و تأمین اعتبار توسط هفت شهرداری غرب تهران کار مطالعاتی در سال ۱۴۰۱ تکمیل شود و در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آغاز گردد. مبلغ پیش بینی شده سهم شهرداری قدس حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار