کد خبر: ۹۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این انعقاد در راستای رفع مشکل بیکاری گروه‌های هدف کمیته امداد و کمک به تولید ملی انجام شده است.
شرکت شهرک‌های صنعتی و کمیته امداد خراسان رضوی تفاهم‌نامه امضا کردند

  به گزارش آرانيوز از مشهدمقدس، رضا سلم‌آبادی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور رفع مشکل اشتغال گروه‌های هدف کمیته امداد و همچنین کمک به تولید ملی و توسعه بنگاه‌های اقتصادی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تفاهم‌نامه‌ای مشترک فی مابین شرکت شهرک‌های صنعتی و کمیته امداد امضا شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: در این تفاهم‌نامه چند موضوع محوری با شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری خواهد شد که مهمترین مسئله اشتغال‌زایی خانواده‌های نیازمند و کمک به تولید ملی در سطح استان است.

وی در خصوص نحوه همکاری بین دو مجموعه در قالب این تفاهم‌نامه، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی با استفاده از ظرفیت بنگاه‌های تولیدی و اتصال این بنگاه‌ها به کسب و کارهای خرد در کمیته امداد در ایجاد اشتغال سهیم می‌شوند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه این اقدام بنگاه‌های تولیدی به عنوان یک حامی و راهبر پشتوانه‌ای برای کسب و کارهای خرد است، افزود: اگر بنگاه‌های تولیدی پشتیبان و راهبر کسب و کارهای خرد باشند، ضمن تولید، می‌توانند اشتغال پایداری ایجاد کنند که این به نفع تولید ملی است.

وی ابراز داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه کارگاه‌های صنعتی که ظرفیت خالی و یا کم دارند، در اختیار کسب و کارهایی که در کمیته امداد راه‌اندازی می‌شود و نیاز به این فضاهای خالی دارد، قرار می‌گیرد و به درآمدهای پایدار خانواده‌های تحت حمایت کمک می‌شود.

سلم‌آبادی اظهار کرد: در یکی از شهرستان‌های استان کارخانه‌ای رویه کفش‌ها برای دوخت و دوز با ایجاد کارگاه‌ها در روستاها در اختیار بنگاه‌های خانگی قرار می‌گیرد، بعد از دوخت، این رویه‌ها توسط کارخانه جمع‌آوری و زیرسازی کفش انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: تکثیر این کسب و کارها، علاوه بر کاهش هزینه‌های کارخانه‌ها، موجب اشتغال زنان سرپرست خانوار می‌شود و آنها ضمن مراقبت از فرزندان خود و کار در منزل، با تولیدی که انجام می‌دهند، درآمد پایداری را برای خود کسب می‌کنند.

سلم‌آبادی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کمیته امداد، برای بنگاه‌های تولیدی و کارخانجات در صورت به‌کارگیری مددجویان کمیته امداد در شرکت‌های خود دو بسته تشویقی را در نظر گرفته است، گفت: این کارخانه‌ها در ازای به‌کارگیری و جذب هر نیرویی حداقل 150 میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند و 23 درصد حق بیمه کارگر خود را کمیته امداد پرداخت می‌کند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار