کد خبر: ۹۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
نخستین همایش حقوق شهروندی و ایثار باهدف ارائه خدمت مطلوب و عزتمند با رعایت شان و منزلت ایثارگران برگزار شد

نخستین همایش حقوق شهروندی و ایثار در چهارمحال و بختیاری برگزار شد
به گزارش آرانيوز استان چهارمحال وبختیاری به نقل از ایثار،نخستین همایش حقوق شهروندی و ایثار با حضور معاونین توسعه و هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران کل، مشاوران حقوقی و مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد استان در این همایش گفت: در دولت سیزدهم، کرامت انسانی عموم جامعه به‌ویژه ایثارگران حفظ گردیده است.

اسماعیل عسگری افزود: این همایش باهدف ارائه خدمت مطلوب و عزتمند با رعایت شان و منزلت ایثارگران برگزارگردید

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در این همایش گفت: برخورداری مردم از حقوق یکسان، دسترسی آسان مردم به اطلاعات، دسترسی آسان مردم به مدیران، برخورداری کرامت انسانی و برخورد محترمانه با مردم مطرح است.

خدابنده افزود: امروز وظیفه ما در مقابل این دوستانی که صادقانه و خالصانه با آن فرهنگ ناب ایثارگری رفتند و از نظام، مقدسات و ناموس میهن بدون هیچ توقعی دفاع کردند، به‌کارگیری همه قوانین در راستای حمایت از این عزیزان است.

مشاور امور اجرایی معاونت امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این همایش گفت: حقوق شهروندی برای سال اول است که با حضور مدیران جدید در بنیاد به شکل جدید انجام می‌شود و در سال اول برنامه عملیاتی یکی از اهداف، برگزاری همایش‌های حقوق شهروندی است.

اسفندیار افزود: قوانین برای ایثارگران خیلی زیاد است، از سال ۱۳۵۸ به بعد تعداد قوانین زیادی برای ایثارگران داشتیم در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ طبق تکلیفی که از این برنامه داشتیم تنقیح قوانین را شروع کردیم.

وی ادامه داد: بنیاد شهید سومین دستگاه اجرایی کشور بود که قوانین متناظر و متضاد و هم‌راستا را احصا کرد و به دولت داد و برای تصویب به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۷۴ قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران، استان‌ها مکلف هستند که همه‌ساله آبان ماه و اوایل آذرماه گزارش اقدامات خود را ارسال و پس از تجمیع این گزارش‌ها به دفتر رهبری، نهاد ریاست جمهوری و رئیس مجلس تقدیم می‌گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ازنظر قانون ما چیزی کم نداریم فقط چون مشکلات ایثارگران بروز می‌شود باید این مطلب را مدنظر قرار داده و قوانین را نیز متناسب روز بررسی و بروز رسانی بکنیم.

سید محمد موسوی معاون پیشگیری از جرم و امور اجتماعی دادگستری استان از اساتید برتر دانشگاه طی کارگاه دو ساعته حقوق ایثارگران را به عنوان شهروندانی که ایثار را به صورت اکتسابی به دست آورده اند تشریح و تبیین کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار