کد خبر: ۹۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:
«بلاغی مبین» از میزبانی آذربایجان شرقی برای کاروان هنری «روایت حبیب» در شمال‌ غرب کشور ویژه گرامیداشت سالروز شهادت سردار «سلیمانی» خبر داد.

به گزارش آرانيوز از تبریز، «سید محمدحسین بلاغی مبین» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت میزبانی رویداد «روایت حبیب»، اظهار داشت: حوزه هنری در رویکرد تحولی خود که از ۲ سال پیش در سطح کشور شروع شده است، جوان‌گرایی و مسئله محوری را به جای فعالیت‌های خنثی و عمومی در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی ما حمایت از جریان هنری مردمی انقلاب است، به این معنا که دستگاه‌های فرهنگی باید به جای تصدی‌گری، تولی‌گری به‌منظور حمایت و پشتیبانی را داشته باشد.

«بلاغی» از افتتاح دو مرکز رشد هنر انقلاب اسلامی و هنر مردمی در تبریز خبر داده و بیان کرد: این دو مجموعه بال‌های اصلی حوزه هنری هستند و امیدواریم در این راه موفق شویم.

وی گفت: این رویداد سال گذشته با پیشنهاد بنیاد مکتب شهید سلیمانی و با تولی‌‌گری حوزه هنری کشور آغاز شده است و امسال به مدت سه روز در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ۲۰ تا ۲۲ آذر با حضور هنرمندان ملی، فرااستانی و استانی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی برای آن تدارک دیده شده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: اصلی‌ترین برنامه ما در «روایت حبیب»، شب خاطره ملی «روایت حبیب» است که روز سه‌شنبه، ۲۲ آذر در مصلی امام خمینی (ره) تبریز با حضور راویان ملی برگزار خواهد شد و نسبت فرماندهان دفاع مقدس و نسبت رزمندگان آذربایجان با شهید سلیمانی در این شب خاطره توسط راویان تبیین خواهد شد.

وی افزود: تا ۲۰ روز آینده پردیس سینمایی ۲۹ بهمن افتتاح خواهد شد که در سرانه فضای سینمایی استان دو برابر خواهد شد. همچنین همزمان با این افتتاح، پردیس سینمایی شهرستان مراغه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

«بلاغی» در رابطه با هزینه‌کردها برای پردیس سینمایی ۲۹ بهمن، اضافه کرد: تاکنون برای این مجموعه ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده که ۸۰ درصد آن از منابع ملی و ۲۰ درصد آن از منابع استانی تأمین شده است یعنی منبع استانی ما فقط ۷ میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: برنامه «تئاتری شو» و پروژه سنگین رصد تاریخ شفاهی استان آذربایجان شرقی از دیگر برنامه‌های حوزه هنری است که برنامه رصد تاریخ شفاهی در ۶ محور انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جهاد پیشرفت، مقاومت، سلامت و امنیت و برنامه تئاتری شو برای دانش آموزان عزیز برگزار خواهد شد.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان این‌که آسایش و آرامش کنونی مردم ایران مدیون رشادت‌های شهید سلیمانی در انهدام داعش در خارج از مرزهای کشور است، گفت: اهمیت شناخت مکتب وی به عنوان یک مکتب مردمی مخلصانه در جهت خدمت به مردم به ویژه قشر مستضعف را باید دانست و با تبدیل آن به یک تئوری و ایدوئولوژی به تمامی مدیران و کارگزاران نظام بازتعریف کرد.

«بلاغی»، با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی محور وحدت و انسجام مردم ایران بود، افزود: در شرایط کنونی با وجود فشار مشکلات معیشتی به مردم و بروز ناآرامی‌ها و فشارهای خارجی برای انحراف از اصالت انقلاب اسلامی، در آستانه شهادت این شهید باید این محور انسجام و محبت ملی دوباره بازخوانی شود و جامعه را به اصول تبیین شده از سوی شهید سلیمانی برگرداند و در بین مردم انسجام و وحدت ایجاد کرد.

وی در پایان، در پاسخ به سوالی بر تمرکززدایی سینماها از مرکز شهر به مناطق محروم، خاطرنشان کرد: امروز سینماهای تبریز در یک کیلومتر مربع شهر مستقر شده است، بنابراین در این راستا طرح‌هایی را داریم که یکی از آن‌ها واگذاری به بخش خصوصی است که در این راستا پردیس سینمایی ستاره باران به راه افتاده است و دو پروژه در دست اقدام بوده که تبدیل سالن های همایش اردوگاه‌های الغدیر و کوثر به سینما است که یکی در غرب تبریز و دیگری در شرق تبریز قرار دارد، بنابراین امیدواریم تا این تمرکززدایی با افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن به تدریج اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار