کد خبر: ۹۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به آغاز نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در گلستان، گفت: توسعه فیبرنوری و توسعه شبکه و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در کشور از اولویت‌های شرکت مخابرات ایران است.
آغاز طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در گلستان

به گزارش آرانيوز از گرگان، مجید سلطانی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری مخابرات ایران در استان گلستان اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران  50 سال سابقه دارد و جزو شرکت‌های مادر تخصصی بزرگ در دنیاست و حدود 28 میلیون مشترک در خطوط ثابت داریم.

وی افزود: در دهه گذشته ایران شاهد رشد معمول در اقتصاد دیجیتال بوده و سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ایران 3.8 درصد در سال 2016 به 6.9 درصد رسیده است.

سلطانی بر تاثیر مثبت اقتصاد دیجیتال در اشتغالزایی یکی از مباحث مورد نظر شعار سال نیز است اشاره ‌و تصریح کرد: تاثیر سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات اثر مستقیم در اشتغالزایی دارد و دنیا در اقتصاد دیجیتال این را تجربه کرده و موضوع بین المللی و استاندارد است.

وی افزود:تفکر و اقدام جهادی از سوی تصمیم‌گیران و بازیگران صنعت، لازم بودن سیاست‌های بالادستی و مصوب در اقتصاد مقاومتی از سوی همه نهادهای اثرگذار، نهادینه‌سازی رویکرد دانش‌بنیان در صنعت بزرگ ارتباطات و فناوری اطلاعات و هم‌افزایی عملیاتی با استفاده از نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد صنعت از الزاماتی است که اگر انجام نشود توسعه استان اتفاق نخواهد افتاد

سلطانی به تاثیر سرمایه‌گذاری توسعه شبکه باند پهن بر ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر  25 درصد سرمایه ای.سی.تی کشور فعال است و امسال نیز افزایش چشمگیری پیدا نکردیم و باید بپرسیم چرا این صنعت به این روز افتاده و نمی‌تواند اشتغالزایی در استان‌ها ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در برخی از کشورها درصد قابل توجهی از خانواده‌ها تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند و در استان 31 درصد مشترکان از این بستر استفاده می‌کنند.

وی بیان داشت: سهم مخابرات در زیست‌بوم کشور در حوزه توسعه اقتصادی رو به افزایش است و اگر ما در این صنعت سرمایه‌گذاری کنیم اقتصاد کشور رشد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: 86 درصد هزینه‌های مخابرات برای نیروی انسانی است و علت آن این است که هزینه های نیروی انسانی افزایش یافته اما درآمدهای آن ثابت مانده وآیا با این وضعیت شرکت مخابرات می تواند به توسعه فکر کند؟.

این مقام مسئول افزود: حداقل 30 درصد درآمد شرکت باید سرمایه‌گذاری شود و اگر این اتفاق نیفتد از شرکت‌های مخابراتی در دنیا عقب می‌مانیم، اگر فورجی می‌آید باید این تکنولوژی را خریداری و نصب کنیم و اینها نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

سلطانی بیان کرد: براساس آخرین گزارش هیئت مدیره درآمد حاصل از مکالمات تلفن ثابت و تعداد مشترکین تلفن ثابت شرکت مخابرات در سال 1390، 2 هزار و 600 میلیارد تومان درآمد داشتیم و در حالی که رشد 10 درصدی مشترکان در سال 1400 داشتیم سبب شده که درآمد 2 هزار و 600 میلیارد تومانی ما به یک هزار و 400 میلیارد تومان رسیده و علت آن افزایش حقوق کارکنان بوده است.

وی افزود: تجهیزات ارزی و ریالی میانگین در 10 سال گذشته 22 برابر شده ‌و آیا با این درآمدها می‌توانیم به توسعه استان‌ها فکر کنیم و لذا اجرای این طرح را در حوزه توسعه فیبر نوری جهادی اعلام کردیم.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: براساس سند بخشی توسعه در حوزه فناوری و ارتباطات هدف ما ایجاد شهرهای هوشمند در استان گلستان است و البته در این مسیر همراهی همه دلسوزان ضروری است.

وی افزود: خوشبختانه در گذشته گام‌های ارزشمندی در راستای ایجاد زیرساخت های توسعه فناوری های دیجیتال در استان برداشته شده و امیدواریم همین طور که تا کنون 3 هزار کیلومتر فیبر نوری در گلستان اجرا شده، ادامه این مسیر نیز با سرعت بالا اجرایی شود.

استاندار گلستان اظهار کرد: پروژه‌های ارزشمندی در استان در حال اجراست و یا برنامه ریزی اجرای آن در حال انجام است که پیوست فناورانه در هر پروژه ای ضروری است و می تواند ما را در نیل به اهداف توسعه یاری کند.

وی گفت: توجه به ارتقا سهم اقتصاد دیجیتال در مجموع مباحث اقتصادی استان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که ایجاد اشتغال در حوزه دیجیتال بهترین روش اشتغالزایی با هزینه و فایده بالاست.طی تعامل با سرمایه گذاری به دنبال ایجاد کارخانه تولید فیبرنوری در استان هستیم که این اقدام در کشور منحصر به فرد است.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار گلستان و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در خصوص توسعه زیرساخت‌های ارتباط و سرویس های مختلف به امضا رسید.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار