کد خبر: ۹۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از بازنگری طرح هادی ۱۲۶ روستای استان خبر داد و گفت: ۲۴۰ روستای استان نیازمند بازنگری طرح هادی است.
۲۴۰ روستای استان زنجان نیازمند بازنگری طرح هادی است

به گزارش آرانيوز از زنجان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان زنجان، رضا خواجه‌ای صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول یک سال گذشته طرح هادی 126 روستا با هدف فراهم‌کردن زمینه توسعه، رفع محرومیت و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها بازنگری شده است؛ برای بازنگری طرح هادی این روستاها 120 میلیارد ریال هزینه شده است.

رضا خواجه‌ای ادامه داد: بازنگری طرح هادی یک مطالبه ملی محسوب می‌شود و در بیشتر روستاها این خواسته بر اساس نیاز و در برخی مواقع الحاق اراضی افراد به محدوده بافت برای انجام ساخت و ساز انجام می‌شود.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی با هدف صیانت از اراضی ملی و با تعیین محدوده و حریم روستاها، کاهش آسیب پذیری ناشی از سوانح طبیعی، گسترش اقدامات مشارکت جویی روستاییان و شناسایی ظرفیت روستاها، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی اجرا می‌شود، گفت: بازنگری طرح هادی روستایی نقش به سزایی در توسعه جوامع دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری 240 روستا است که برای اجرا 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار