کد خبر: ۹۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم تلاش برای دور کردن جامعه از سطحی نگری با ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد.
انتقاد امام جمعه یزد از ترویج سبک آموزش غربی در کشور

به گزارش آرانيوز  از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه غربی‌ها خیانت بزرگی به ملت‌هایی نظیر ایران کردند، اظهار داشت: سطحی‌نگری دستاورد سبک آموزش غربی در سیستم آموزشی ما است.

وی افزود: اگر برای تقویت قدرت تعقل در مدارس ما تلاش شده بود، امروز نوجوان و جوان کشور ما می‌توانست بین خوب و بد یا حق و باطل تفاوت قائل شود.

ناصری تاکید کرد: تفکر و تدین و تعقل در سیستم آموزشی ما کمرنگ است به همین دلیل هم مدیرانی که حاصل و خروجی این سیستم آموزشی هستند، کمتر قدرت حل مسائل را دارند.

وی، بیکاری و تربیت دانشجویان فاقد مهارت و شغل را نیز حاصل همین سیستم بیمار و غرب زده دانست و بیان کرد: اگر خلاقیت و نوآوری در دانشجویان تقویت می‌شد هر کدام از آنها به یک کارآفرین تبدیل می‌شدند.

امام جمعه یزد اظهار امیدواری کرد: با ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌توانیم جامعه را به سمت تفکر و تعقل و تدین و دوری از سطحی‌نگری و کسب اطلاعات قوی و عمیق حرکت دهیم.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم در این دیدار با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی ما توسعه بخش کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌هاست، اظهار داشت: معتقدیم اگر به دنبال کتابخوان شدن جامعه هستیم باید از کودکان آغاز کنیم.

وی از فعالیت ٣ هزار و کتابخانه عمومی در کشور خبر داد و گفت: ٢ هزار و کتابخانه نهادی و هزار کتابخانه نیز مشارکتی هستند و در تلاش برای توسعه کتابخانه‌های سیار هستیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار