کد خبر: ۹۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی گفت: اعتبارات عمرانی خراسان رضوی حدود ۳ ماه مانده به پایان سال تنها ۲۳ درصد تخصیص یافته است.
تنها ۲۳ درصد اعتبارات عمرانی خراسان رضوی تخصیص یافت

رضا جمشیدی در گفت‌وگو با آرانيوز در مشهدمقدس اظهار داشت:مجموع اعتبارات عمرانی و جاری استان خراسان رضوی در سال 1401 معادل 4501 میلیارد تومان می‌باشد که تاکنون 39 درصد آن تخصیص یافته است.

وی افزود:کل اعتبارات عمرانی استان در بودجه 1401 معادل 2949 میلیارد تومان است که تاکنون 23 درصد کل این اعتبارات تخصیص یافته و از مجموع 1552 میلیارد تومان اعتبارات جاری تاکنون 70 درصد تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی گفت: اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به تفکیک پروژه‌های ملی ، ملی استانی شده و استانی به ترتیب 23400 میلیارد تومان برای پروژه‌های ملی، 60 میلیارد تومان برای پروژه‌های ملی استانی شده و 3029 میلیارد تومان برای پروژه‌های استانی است که در مجموع 26 هزار و 489 میلیارد تومان می‌شود.

1500 میلیارد به شهرداری‌های خراسان رضوی اختصاص یافتد

جمشیدی خاطرنشان کرد: از این مبلغ 4700 میلیارد تومان تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور است که در سال 1401 از طریق سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان انجام می شود و درصد تخصیص آن تاکنون 41 درصد (1927 میلیارد تومان) بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اذعان بر بی‌سابقه بودن میزان تخصیص‌ها، تغییرات یارانه‌ای اردیبهشت‌ماه و پرداخت بخش مهمی از منابع نقدی دولت به‌عنوان یارانه به مردم را دلیل پایین بودن درصد تخصیص اعتبارات عمرانی می‌داند.

بنابر گزارش خبرنگار تسنیم 105 روز مانده به پایان مهلت تخصیص اعتبارات عمرانی بودجه 1401 ،تنها 23 درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافته است و با ادامه این رویه بدون شک بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی استان به سرانجام نخواهند رسید.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار