کد خبر: ۹۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
شهردار شهرکرد با بیان اینکه در تلاش هستیم تا طرح جامع ترافیک را تا پایان سال به نتیجه برسانیم، گفت: در طرح جامع تمامی مسائل مربوط به رفع مشکلات ترافیکی ازجمله پارکینگ عمومی، تأمین پارکینک ساختمان‌های جدید الاحداث و... پیش‌بینی شده است.
تدوین طرح جامع ترافیک شهرکرد تا پایان سال جاری

به گزارش آرانيوز  از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدحسین واحدیان با اشاره به تعامل بین رسانه و مدیریت شهری اظهار داشت: اصحاب رسانه می‌توانند حلقه خوبی بین مدیریت شهری و شهروندان باشند و به واسطه آن‌ها به نقطه عطف و اشتراکاتی برای توسعه شهر برسیم و یک ارتباط دو سویه برقرار شود.

وی با اشاره به ارتباط خود با شهرکرد از گذشته افزود: به واسطه ارتباط شهرداری کاشان با شهرداری شهرکرد از گذشته اطلاعاتی در مورد مرکز استان داشته‌ام و با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در شهر وجود دارد معتقد هستم شهر از شأن مردم فهیم مرکز استان فاصله دارد هر چند در ادوار گذشته اقدامات شده است  اما شهرکرد جای کار بسیار دارد و باید به کمک شهروندان بتوانیم اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنیم.

شهردار شهرکرد از نگاه و دیدگاه خود شهر را توصیف و بیان کرد: شهر یک موجود زنده است و همانطور که کالبد نیاز به رسیدگی دارد روح هم نیاز به توجه و رسیدگی دارد و به هر دو مقوله باید توجه شود.

واحدیان ادامه داد: با توجه به توسعه شهرها نیازهای مردم تغییر کرده و در کنار نیازهای خود مطالبات خود را نیز مطرح و نظرات خود را نیز بیان می‌کنند و نظرات تاثیرات خوبی بر مدیریت شهری دارد و بسیار مهم است چراکه می‌تواند علاوه‌بر ایجاد ارتباط دوسویه مشارکت مردم را در اجرای برنامه‌ها داشته باشیم.

وی گفت: بسیاری از پروژه‌ها به دلایل مختلف ازجمله عدم برقراری ارتباط بین مردم و مدیریت شهری چند سالی است بلاتکلیف مانده بنابراین ایجاد تعامل موضوع مهمی است که در مدیریت شهری تاکنون رخ نداده و پاسخگوی نیاز مردم نبوده‌ایم.

مردم تنها پاسخ مثبت نمی‌خواهند

شهردار شهرکرد با بیان اینکه مردم صرفا پاسخ مثبت نمی‌خواهند بلکه پاسخگو بودن مهم است و با اتفاقات خوب ازجمله عملکرد خودمان باید بتوانیم ارتباط با مردم برقرار کنیم، تصریح کرد: با بهسازی فضای شهری و ایجاد حداقل‌هایی که بتوان یک شهر زیبا داشت تا حس تعلق مردم افزایش یابد و این حس تعلق منجر به افزایش مشارکت آن‌ها در برنامه‌ها و پروژه‌ها و کاهش هزینه‌ها و ایجاد شهری فعال و پویا می‌شود.

واحدیان با اشاره به برنامه‌های محوری خود در سطح شهر گفت: براساس برنامه زمانبندی برنامه‌ها محوری اجرا و امیدواریم شاهد خروجی خوبی باشیم.

اغتشاشات بصری در شهر رفع شود

 وی با بیان اینکه مشارکت مردم در شهر زمانی پر رنگ می‌شود که حس تعلق آن‌ها به شهر افزایش یابد و اعتماد ایجاد شود، گفت: باید بتوانیم مردم را از داشته‌های شهر آشنا کنیم چراکه از هویت شهر دور شده‌ایم بنابراین هرچه دانش و آگاهی بیشتری نسبت به شهر داشته باشیم حس تعلق بیشتر خواهد شد و در اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، رفع اغتشاشات بصری، مبلمان شهر و... مشارکت بیشتری خواهیم داشت و باید فضای ایجاد تا شهروندان با شهر عجین و در برنامه‌ها مشارکت کنند.

شهردار شهرکرد با اشاره به ضرورت ایجاد سالن برگزاری مراسمات در آرامستان بیان کرد: مدیریتی باید صورت بگیرد تا از تداخلات در برگزاری مراسم جلوگیری و نرم افزاری آماده تا خدمات از طریق آن صورت پذیرد که در فاز اول یک نرم افزار طراحی شده است.

واحدیان ادامه داد: از پتانسیل خیرین باید برای احداث سالن مراسمات بهره‌مند شویم و دست یاری به سوی رسانه‌ها دراز می‌کنیم تا مسائل و مشکلات شهر را در حضور مسئولان ارشد مطرح و بستر رفع مشکلات را در شهر فراهم کنند.

از اجرای تقاطع‌ها چه خبر؟

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد 3 تقاطع غیر همسطح در شهر خبر داد و گفت: تقاطع میدان معلم، تقاطع آیت‌الله طالقانی به آیت‌الله کاشانی و میدان بوعلی سینا به کمربندی 15 خرداد طرح مطالعاتی آن‌ها در حال نهایی شدن است که البته طرح میدان معلم در شورای ترافیک مطرح و مصوبات لازم را اخذ نموده اما به علت عدم تعیین تکلیف کمربندی جنوب اجرای آن در اولویت نمی‌باشد و در تلاش هستیم که یکی از این پروژه‌ها را تا قبل از عید شروع کنیم.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: در راستای اجرای ادامه پروژه کمربندی نیز جلسات با مالکین برگزار و اجرای پروژه تا بلوار کشاورز مشکلی ندارد و گره ترافیکی را تا میدان معلم مرتفع می‌کند اما مسیر در طرح جامع باید تثبیت شود.

واحدیان خاطرنشان کرد: محدوده کمربندی را نمی‌توانیم گسترده کنیم اما مصمم هستیم با توجه به اهمیت آن مشکل ادامه کمربندی را رفع و حقوقات مالکین در نظر گرفته شود.

وی از افزایش دوربین‌های ثبت تخلف در شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر 24 دوربین پایش تصویری در شهر نصب و تا پایان سال به 50 عدد خواهد رسید و هرکجا نیاز به کاهش سرعت باشد بجای سرعتکاه، دوربین نصب می‌شود و ایستگاه‌ها را به دوربین ثبت تخلف تجهیز می‌کنیم.

شهردار شهرکرد اولین اولویت کاری خود را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عنوان و بیان کرد: تکمیل پروژه‌ها حق مردم است بنابراین پروژه‌های نیمه تمام احصاء که از مجموع 58 پروژه 20 پروژه نیاز به تزریق اعتبار دارد و تا حد امکان با کمک شورای شهر به آن‌ها اعتبار تخصیص داده شد.

واحدیان تصریح کرد: صنایع حوضچه‌ای، حریم قلعه چالشتر، اراضی روبروی دانشگاه ازجمله مسائلی هستند که چندسالی است معطل مانده اما باید سریعا تعیین تکلیف و هم حق و حقوق مردم و هم حقوق شهرداری تضییع نشود.

وی گفت: با نماینده مالکان ارتباط گرفته‌ایم تا مشکلات اراضی رفع شود چراکه مردم وقتی ببینند برای آن‌ها گام برداشته می‌شود حتما کمک و همراهی می‌کنند.

نگاه اجتماعی به برج دوقلو

شهردار شهرکرد با اشاره به تعیین تکلیف برج دوقلو افزود: مشکل برج دوقلو با نگاه اقتصادی، ترافیکی و شهرسازی حل نمی‌شود بلکه نگاه باید اجتماعی و چند بعدی باشد، در نظر داریم پس از اخذ نظرات صاحب نظران و مسئولان تعدادی از واحدهای برج را با تغییر کاربری به مسکونی، تکمیل کنیم.

واحدیان ادامه داد: در صورت تغییر کاربری می‌توان برج را با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تکمیل و یا به فروش رساند و در صورتی که تغییر کاربری شود تعداد پارکینگ آن کافی است. 

وی ارتباط خود با شورای شهر را ارتباطی دو سویه دانست و افزود: شورا و شهرداری روحیه تعاملی دارند و با رویکردی که شورای شهر دارد مسائل را پیش خواهیم برد تاکنون بحث و حاشیه‌ای وجود نداشته است.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه در تلاش هستیم تا طرح جامع ترافیک را تا پایان سال به نتیجه برسانیم، اضافه کرد: در طرح جامع تمامی مسائل مربوط به رفع مشکلات ترافیکی ازجمله پارکینگ عمومی، تأمین پارکینک ساختمان‌های جدید الاحداث و... پیش‌بینی شده است.

استقلال کامل مناطق دوگانه شهرداری

واحدیان با بیان اینکه در شهرکرد دو منطقه داریم، گفت: دو منطقه شهرداری عملا مستقل نبوده بنابراین خدمات شهری، عمرانی، شهرسازی از سال آینده در این دو منطقه ارائه و خدمات به مردم از طریق شهرداری مناطق انجام و بودجه به صورت مستقل تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: در راستای رفع سریع مشکلات اکیپ‌هایی در قالب فوریت‌های عمرانی تشکیل و خدمات سریعا ارائه می‌شود.

شهردار شهرکرد با اشاره به اجرای طرح پاکسازی معابر و زمین‌های بایر در معابر اصلی بیان کرد: نخاله‌برداری از تمامی زمین‌های بایر در خیابان‌های اصلی شهر انجام شد اما در صورت تخلیه مجدد نخاله در این زمین‌ها با متخلف برخورد و مکلف به نخاله برداری از مکان مورد نظر است.

واحدیان با بیان اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است، افزود: شهرداری‌ها نهاد عمومی غیر دولتی هستند و بودجه دولتی ندارند اما در اجرای دستورالعمل‌ها باید همانند سایر دستگاه‌های دولتی عمل کند.

وی با اشاره به ایجاد عزم برای رفع مشکلات دستفروشان و سدمعبر در شهر بیان کرد: در طرح جامع به بازار روزها توجه ویژه شده و مکان‌هایی را در ناحیه غرب، جنوب شهر و منظریه برای ایجاد بازار روز و ساماندهی دستفروشان پیش‌بینی شده است.

شهردار شهرکرد با اشاره به اجرای طرح عقب نشینی در شهر ادامه داد: دستورالعمل شیوه نامه عقب‌نشینی‌ها در حال بروزرسانی است و با مالکین جهت اجرای عقب نشینی جلساتی را برگزار خواهیم کرد و یک محور را به صورت کامل عقب نشینی خواهیم کرد.

چهره‌ای متفاوت در نوروز 1402

واحدیان از تغییر چهره‎ شهر در نوروز 1402 خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سازمان عمران و بازآفرینی شهری باید اقدامات لازم درخصوص پاکسازی زوائد بصری متناسب با فضای شهر، بهسازی پارک‌ها، ورودی شهرها که باید شکل و سیاق دیگری داشته باشند و ساماندهی تابلوها انجام شود.

وی اضافه کرد: در بافت تاریخی شهر در حال حاضر کف سازی در حال انجام و تا پایان سال باید تکمیل و یک مبدأ و مقصد داشته باشد که گردشگر گذر فرهنگی را شاهد باشد و در سال آینده نیز جداره سازی انجام می‌شود.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: جاده سلامت تا شب عید باید تکمیل و یک جاده برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارتقاء نشاط اجتماعی ایجاد شود همچنین به دنبال آن هستیم که برنامه‌های فرهنگی را به صورت محله‌ای با مشارکت مردم اجرا کنیم.

اهتمام ویژه به ناحیه غرب در طرح جامع

واحدیان با اشاره به ناحیه غرب شهرکرد گفت: ناحیه غرب در طرح جامع پررنگ دیده شده و با میراث فرهنگی پیگیر دغدغه مردم ساکن در اطراف قلعه هستیم.

وی افزود: از سولدره نیز می‌تواند یک منطقه توریستی شکل بگیرد و مردم باید برای توسعه این ناحیه کمک کنند تا شاهد توسعه پایدار باشیم و درآمدهای پایدار ایجاد شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: سولدره باید یک مکان توریستی شود تا در فصل سرما هم بتواند به گردشگران خدمات ارائه دهد و نباید گردشگر را تنها به قلعه، خانه ستوده و خانه آزاده و مسجد جامع سوق دهیم بلکه باید به محدوده اطراف هم توجه شود.

واحدیان با بیان اینکه از برگزاری نشست‌های مستمر با خبرنگاران استقبال می‌کنم، افزود: درخواست دارم ارتباطم با اصحاب رسانه دو طرفه باشد و برای رفع مشکلات و رفع ایجاد شکاف بین مدیریت شهری و مردم برطرف شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار