کد خبر: ۹۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به تغییرات ایجادشده در پیش‌بینی‌های مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان گفت: با توجه استمرار حضور سامانه بارشی در منطقه بارش برف در استان قزوین تا آخر هفته تداوم خواهد داشت.
بارش برف در قزوین تا آخر هفته تداوم دارد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با آرانيوز  در قزوین درباره آخرین وضعیت بارندگی‌ها در استان اظهار داشت: با توجه به تغییرات ایجادشده در پیش‌بینی‌های مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان که ناشی از ناهنجاری‌های اقلیمی است، شاهد ادامه‌دار شدن حضور سامانه بارشی در منطقه خواهیم بود و به همین خاطر بارش برف در استان قزوین تا آخر هفته تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به داده‌های گرفته‌شده از نقشه‌های پیش‌یابی از فردا سه‌شنبه 15 آذرماه تا اواخر وقت پنج‌شنبه 17 آبان‌ماه شاهد موج جدیدی از فعالیت سامانه بارشی در استان قزوین خواهیم بود که فعالیت آن در نیمه شمالی و به ویژه در ارتفاعات استان قزوین بیشتر است و این فعالیت در نقاط کوهستانی و سردسیر به شکل برف و در سایر نقاط به شکل بارش همزمان باران و برف ظاهر خواهد شد.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی با وزش باد همراه خواهد شد، گفت:‌ همچنین در پاره‌ای از مناطق استان قزوین شاهد وقوع پدیده مه خواهیم بود که غلظت این مه در ارتفاعات شمالی استان بیشتر از سایر مناطق خواهد بود.

عضو شورای پیشگیری از بحران استان قزوین در ادامه با بیان اینکه هم‌استانی‌ها باید از مسافرت‌های غیرضروری به مناطق سردسیر و کوهستانی تا پایان هفته خودداری کنند، ادامه داد: در صورت وجود ضرورت برای انجام سفر هم حتماً باید احتیاط‌های لازم را در سفرهای درون‌شهری و بین شهری رعایت کنند و حتماً زنجیر چرخ و سایر وسایل زمستانی را به همراه داشته باشند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به وزش باد و بارش سنگین برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی تصریح کرد: به همین خاطر هر گونه صعود به ارتفاعات توسط کوهنوردان و سایر افراد خطرات جانی در پی دارد و با توجه به شرایط موجود کار کردن در فضای باز و در اماکن و نواحی مرتفع هم خطرناک است و کارفرمایان باید به این نکته توجه کنند.

وی با اشاره به استقرار سرمای شدید تا انتهای هفته افزود: امروز شهرستان آوج با دمای منفی 6 درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان قزوین بود و دما در شهرستان قزوین هم به منفی یک درجه سانتی‌گراد کاهش یافت. همچنین بیشترین میزان بارش‌های باران و برف استان قزوین طی شبانه‌روز اخیر در شهر معلم‌کلایه از بخش الموت شرقی رقم خورد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار