کد خبر: ۹۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جلسه رای اعتماد وزیر راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش اعلام شد.

زمان رای اعتماد وزیر راه و شهرسازی اعلام شد

به گزارش آرانیوز، جلسه رای اعتماد وزیر راه و شهرسازی یکشنبه هفته آینده 20 آذر 1401 برگزار می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هفته آینده برگزار می‌شود گفت: نامه معرفی مهرداد بذرپاش به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس واصل شده است و در جلسه علنی نوبت عصر امروز اعلام وصول می‌شود.

 

سید نظام‌الدین موسوی درباره زمان برگزاری جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، وزیر پیشنهادی به مدت یک هفته فرصت حضور در کمیسیون‌های تخصصی برای ارایه برنامه‌ها و پاسخ به سوالات را دارد؛ بر این اساس جلسه بررسی صلاحیت آقای بذرپاش یکشنبه هفته آینده تشکیل می‌شود.

بیوگرافی وزیر راه و شهرسازی

مهرداد بذرپاش (متولد ۱۳۵۹ در تهران)، سیاستمدار و رئیس دیوان محاسبات کشور ایران است. او همچنین صاحب‌امتیاز روزنامهٔ وطن امروز می‌باشد. پیش از این، بذرپاش نمایندهٔ مردم تهران عضو هیئت‌رئیسهٔ مجلس نهم شورای اسلامی،قائم‌مقام بنیاد تعاون سپاه،و معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام رئیس هیئت مدیره بنیاد اجتماعی احسان، مدیرعامل شرکت توسعهٔ صنعت و معدن تدبیر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا،مدیرعامل پارس خودرو و مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور بوده‌است. در دولت سیزدهم، پس از کناره‌گیری رستم قاسمی، به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی شد.

 

گفتنی است بیوگرافی مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، او را فردی با مشاغل گوناگون معرفی می‌کند. وی تا کنون در دستگاه‌های مختلف حضور داشته و مدیر عاملی شرکت سایپا، شناخته شده‌ترین منصب وی محسوب می‌شود.

حاشیه‌های انتصاب وزیر راه و شهرسازی

نامزدی مهرداد بذرپاش برای ریاست دیوان محاسبات با مخالفت‌هایی رو به رو شده بود. از جمله احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس، در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، خواستار تجدیدنظر در معرفی او برای این پست شده بود. در این نامه به عدم وجود «سابقه کافی و تحصیلات مرتبط» بذرپاش برای ریاست دیوان محاسبات اشاره شده بود. توکلی ادعا داشت: «تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید که داوطلب باید حداقل ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد. در حالی که سابقه کار نامبرده به ۱۷ سال هم نمی‌رسد». او انتقاد کرده بود که بذرپاش دوران فعالیتش در سازمان بسیج دانشجویی را نیز به عنوان سابقه کار خود محسوب کرده‌است که طبق قانون جز اشتغال محسوب نمی‌شود.

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفته‌است، درخصوص شبهه ایجاد شده دربارهٔ سابقه ۲۰ سال سابقه کار بذرپاش یکی از شروط نامزدی ریاست دیوان محاسبات-نوشت: «سوابق و مدارک ۲۰ سال سابقه کار از ایشان خواسته شد و آقای بذرپاش هم کلیه مستندات سابقه کار خود را که «از ابتدای سال ۱۳۷۹» بود ارائه نمود و این موضوع توسط آقای مهندس منصور رحیمی فرمانده گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله، فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف و رئیس‌پژوهشکده‌ای که طی سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲ آقای بذرپاش در آن مشغول بکار بودند مورد تأیید قرار گرفت.»

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار