کد خبر: ۹۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
در حالی که دشواری‌های تولید دام عشایر به دلیل خشکسالی ها، مشکلات تامین نهاده و خشکی مراتع به شدت افزایش یافته است، فعالان اقتصادی از خروج غیر قانونی دام‌ها به خارج از کشور خبر می‌دهند.
قاچاق دام باعث گرانی گوشت قرمز شده است

به گزارش آرانیوز علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، قاچاق دام از برخی از نقاط غرب کشور را عامل افزایش نسبی قیمت در بازار خواند و گفت: هم اکنون قاچاق دام از کردستان به عراق در حال انجام است و همین امر در کنار صادرات قانونی، منجر به نوسانات قیمت در بازار شده است.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، در حال حاضر صادرات دام به دبی، کویت و قطر و قاچاق دام نیز از پیرانشهر به عراق انجام می‌شود.

هشدار دامپزشکی: تمام مزارع مرغ گوشتی و تخمگذار علیه آنفلوآنزا واکسینه شوند

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم دام حدود 90 هزار تومان است، تصریح کرد: خروج دام از کشور و همچنین، مشکلات تردد ناشی از بارندگی‌های اخیر، باعث افزایش 10 تا 12 هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم گوشت نسبت به هفته قبل شده است.

ملکی تصریح کرد: اگر مسئولان جلوی قاچاق و صادرات دام را نگیرند، التهابات قیمت در بازار استمرار خواهد داشت.

ملکی تمایل دامداران به بالا رفتن قیمت و خودداری از عرضه دام به بازار را از دیگر دلایل افزایش قیمت عنوان کرد و گفت: هم اکنون چوبداران، دامی برای خرید و عرضه به بازار پیدا نمی‌کنند، چرا که دامداران بدنبال افزایش مجدد قیمت هستند.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار