کد خبر: ۹۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
مدیرکل استاندارد اردبیل تاکید کرد؛
اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، نصب پلاک شناسه ملی در آسانسورها الزامی است.

الزام نصب‌ پلاک‌ شناسه‌ ملی در کابین ‌آسانسورها در اردبیل

به گزارش آرانيوز هاشم علایی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با کارشناسان استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به لزوم امکان ردیابی تأییدیه‌های ایمنی آسانسور توسط مالکان و بهره‌برداران آسانسور، اطلاع از آخرین وضعیت آسانسورها در سراسر کشور و ایجاد بستر مناسب در انجام بازرسی اولیه و ادواری سالیانه آنها، نصب پلاک شناسه ملی ۱۰ رقمی آسانسور الزامی است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های طراحی و مونتاژ آسانسور پس از ثبت درخواست بازرسی و در فرآیند استانداردسازی و اخذ تأییدیه ایمنی از شرکت بازرسی فنی، تأیید صلاحیت شده سازمان و دریافت شناسه ملی آسانسور مربوط از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور باید نسبت به تهیه و نصب این پلاک در داخل کابین آسانسور اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: مطابق فرمت جدید اعلام شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، پلاک شناسه ملی ۱۰ رقمی آسانسور نصب شده در داخل کابین‌ها باید حاوی نشان استاندارد ملی ایران بوده و از ابتدای دی ماه سال‌جاری نصب پلاک در قالب جدید الزامی است.

علایی افزود: مسئولیت نصب پلاک شناسه ملی آسانسور در طول اجرای قرارداد بر عهده «شرکت سرویس و نگهدار» است و این شرکت موظف شده است در صورت مخدوش شدن و یا برداشته شدن این پلاک‌ها در طول اجرای قرارداد نسبت به نصب مجدد آنها در کابین اقدام کند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال شناسه ملی آسانسور به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از نام شرکت نصاب، شرکت بازرسی‌کننده، تاریخ آخرین تأییدیه بازرسی آسانسور و تاریخ انقضای گواهینامه ایمنی آسانسور خود مطلع شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار