کد خبر: ۹۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
زاهدان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیب سوران گفت: ۴۵ واحد مرغداری جدید با ظرفیت سالیانه ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی و تولید ۹ هزارتن گوشت مرغ در سیب سوران در حال احداث است.

احداث ۴۵ واحد مرغداری در سیب سوران در حال اجرا است

محمد حنیف سپاهی، در گفت و گو با آرانيوز افزود: از سال گذشته، ساخت ۴۵ واحد مرغداری جدید با ظرفیت سالیانه ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی و تولید ۹ هزارتن گوشت مرغ در حوزه شهرستان سیب سوران شروع و تاکنون ۶ واحد به بهره‌برداری رسیده و بقیه واحدها با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۹۵ در حال اجراست.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم با حذف ممنوعیت توسعه واحدهای مرغداری، سیب و سوران جهش بسیار مطلوبی در راستای افزایش ضریب خوداتکایی به تولید گوشت مرغ داشته است.

وی با اشاره به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در سیب و سوران، تصریح کرد: ۳۰ گلخانه جدید نیز در شهرستان احداث و سطح زیر کشت محصولات گلخانه به ۵۰ هکتار افزایش یافته و ۱۰ هکتار گلخانه دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال احداث است.

مدیر جهاد کشاورزی سبب سوران از احداث ۵ واحدصنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی شامل کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه خبر داد و گفت: میزان کل سرمایه‌گذاری یک سال گذشته بخش خصوصی برای توسعه واحدهای مرغداری و گلخانه و صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

سپاهی بیان کرد: با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها فرصت شغلی مستقیم برای هزار نفر در سیب و سوران فراهم خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار