کد خبر: ۹۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
نماینده مردم کاشمر در مجلس یازدهم با انتقاد از اقدامات تعاون روستایی در خرید محصول زعفران گفت:  تعاون روستایی باید براساس معاهده، قرار و بیعی که انجام داده عمل کند.
 
 
جواد نیک بین در نطق میان دستور

جواد نیک بین در نشست علنی امروز (چهارشنبه 9 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 3 قانون اساسی و ماده 22 آیین نامه داخلی گفت: تخلفات متعدد در حوزه کشاورزی و تبعیض های ناروا توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس یازدهم ادامه داد: بخش تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی تخلفاتی را انجام داده است، تعاون روستایی اعلام محصول زعفران کاران را با 41 میلیون تومان خریداری می کند، اما بعد از اینکه مردم محصول خود را به تعاون روستایی تحویل داده اند و نتایج از آزمایشگاه بیرون آمد، شرایط خرید زعفران تغییر کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: تعاون روستایی شرایط خرید زعفران را خاص و ویژه کرده است و 3 هزارم درصد از زعفران های تحویل داده شده شرایط خرید با قیمت 41 میلیون تومان را داشتند، یعنی زعفران کاران کشور ضرر کرده اند. از قیمت قبلی خود ماندند، همچنین نتوانستند به قیمت واقعی محصول خود را بفروشند.

وی تصریح کرد: به چه بهانه ای تعاون روستایی این اقدام را انجام داده است؟ این تعاونی اذعان می کند که برخی از کشاورزان محصول سال گذشته! خود را ارائه داده اند، و ما می گوییم آن مسئولی که زعفران سال گذشته را تحویل گرفته، باید موآخذه شود، چرا زعفران کاران کل کشور را متضرر می کنید؟

نیک بین با اشاره به مشکلات محصول کشمش و پسته مطرح کرد: همین اتفاق در مورد محصول کشمش، پسته و انار هم رخ داده است، متاسفانه تعاون روستایی آن قیمتی را که اعلام می کند، محصول را خریداری نمی کند! همچنین پول کشاورزان را نیز به موقع پرداخت نمی کند و در مواردی در موعد مقرر، خلاف وعده و بیعی که تعیین کرده، عمل می کند. اگر سازمان تعاون روستایی حرف نزد، بازار هم بهم نمی ریزد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آقای قالیباف؛ وزیر جهاد کشاورزی اینقدر نباید در بازار کشاورزان بی تدبیری کند. در حوزه زعفران، تمام زعفران کاران ناراضی هستند، چرا که هزینه اولیه کاشت و برداشت زعفران با این خریدی که انجام می دهند، جبران نمی شود. وزارت جهاد کشاورزی باید براساس معاهده، قرار و بیعی که انجام داده عمل کند./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار