کد خبر: ۹۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
سمنان- معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت جدی هستند، گفت: عدم واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان مشکل پارک علم و فناوری سمنان است.

عدم واگذاری زمین بزرگترین مشکل پارک علم و فناوری سمنان است

به گزارش آرانيوز ، علی خیرالدین صبح چهارشنبه در اولین رویداد فناورانه در زیست بوم فناوری و نوآوری سمنان و رونمایی از نمایشگاه واقعیت مجازی و محصولات شرکت‌های فناور به مناسبت نکوداشت هفته فناور به میزبانی سالن اجتماعات شهید پازوکی، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ضمن بیان اینکه عدم واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان مشکل پارک علم و فناوری سمنان است، ابراز داشت: می‌بایست زمینه رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کرد تا بتوانند ضمن کمک به رونق تولید در بهبود اشتغال نیز مؤثر باشند.

وی ضمن بیان اینکه ایجاد عرضه و افزایش دانشگاه‌ها و پردیس‌ها رویکردی که در گذشته به دنبال آن بوده‌ایم، افزود: خروجی آنها شامل فروش محصول و اشتغالزایی بسیار حائز اهمیت است که می‌بایست مد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حفظ همدلی در استان سمنان مهمترین لازمه توسعه فناوری و رشد علم در منطقه است، ابراز داشت: بی تردید تعامل، بسیار بهتر از تقابل خواهد بود و کوشیدیم تا ضمن هماهنگی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، تعامل مناسبی برای رشد استان فراهم شود.

خیرالدین با بیان اینکه دو دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در استان پتانسیل بسیار خوبی برای منطقه محسوب می‌شود، تصریح کرد: ایجاد پارک‌های علم و فناوری به منظور کمک به بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش است که این مهم در استان سمنان نقش پر رنگی دارد و می‌بایست تقویت شود.

وی ضمن بیان اینکه استان سمنان، استانی دانشگاهی و یکی از قطب‌های فناوری در کشور است، افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از بسیاری پارک‌های علم و فناوری برخی استان‌ها فعال‌تر ارزیابی می‌شود و این باعث شناخته شدن منطقه به عنوان یکی از مناطق فناوری در کشور شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار