کد خبر: ۹۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعتراض روی چشم مسئولان جا دارد، اما در تجمعات نباید از سلاح استفاده شود و مبانی اسلام هم باید مورد توجه قرار گیرد.

اعتراض روی چشم مسئولان جا دارد/ امنیت مردم نباید خدشه‌دار شود

به گزارش آرانیوز علی اصغر عنابستانی  با اشاره به اینکه اعتراض با اغتشاش تفاوت اساسی دارد، اظهار داشت: اعتراض روی چشم متولیان حکمرانی اعم از بنده به عنوان نماینده مجلس تا دیگر مسئولان کشور جا دارد.

وی بیان کرد: در اصل ۲۷ قانون اساسی آمده است که تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است. بر این اساس اگر این شروط مورد توجه قرار گیرد، هیچ محدودیتی برای اعتراض کردن، تجمع و راهپیمایی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر کسی تحت هر عنوانی مانند اعتراض و تجمع مرتکب جرم شود و اگر آن جرم مخل امنیت عمومی مردم باشد، باید با وی با شدت و فوری برخورد شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید با برهم‌زنندگان امنیت کشور مماشات شود، گفت: افتخارمان این است که جمهوری اسلامی برای مردم امنیت ایجاد کرده است و امنیت مردم خط قرمز ماست و کسی حق ندارد به امنیت کشور خللی وارد کند.

عنابستانی تاکید کرد: اگر فردی به امنیت عمومی مردم خدشه وارد کند، برای مردم نگرانی ایجاد کند، شغل و زندگی آنان را به خطر بیندازد و به اموال عمومی آسیب بزند، این اقدامات جرم است و اعتراض نیست.

وی با بیان اینکه سر دادن شعارهای توهین‌آمیز هم جرم است و هیچ فردی نباید اجازه داشته باشد که به نام اعتراض به کسی توهین کند، گفت: قوه قضائیه نباید با این افراد با مماشات رفتار کند و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی هم باید با شدت با این افراد برخورد کنند. نباید اجازه دهیم که فردی تحت عنوان اعتراض، امنیت عمومی مردم را خدشه‌دار کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار