کد خبر: ۹۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس:
گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه پارک علم و فناوری خودرو و قطعات در گرمسار ایجاد می‌شود، گفت: این زیرساخت در توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

پارک علم و فناوری خودرو و قطعات در گرمسار ایجاد می‌شود

اردشیر مطهری در گفتگو با آرانيوز  ضمن اشاره به تصمیم شرکت شهرک‌های صنعتی و همچنین پارک علم و فناوری استان سمنان برای ایجاد پارک علم و فناوری خودرو و قطعات آن در مرکز استان، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در گرمسار وجود دارد خواستار اجرای این زیرساخت در این شهرستان علاوه بر سمنان هستیم.

وی با بیان اینکه مقرر شد این پارک در گرمسار نیز ایجاد شود که با توجه به ظرفیت‌های منطقه، می‌تواند در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی مؤثر باشد، افزود: پیگیر اجرای این طرح با توجه به پتانسیل‌های صنعتی منطقه، خواهیم بود.

وضعیت اقتصادی حاکم

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه تمرکز همه بودجه و مدیران و طرح‌ها در مرکز استان ناعادلانه است، افزود: ما با همراهی نمایندگان شاهرود و دامغان توانستیم جلوی این امر را گرفته و اجازه ندهیم که بودجه‌ها، امکانات، ظرفیت‌ها و تجهیزات غیر منصفانه در مرکز استان توزیع شود.

مطهری با بیان اینکه تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه به نتیجه نیز منجر شده و دریافت ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی در سال ۱۴۰۱ نمود بارز این تلاش‌ها است، افزود: امیدواریم که دولت نیز شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه را تقویت کند.

وی با بیان اینکه دولت حجت‌الاسلام روحانی یک دولت کاهل و تنبل بود که زمینی سوخته و آشفته را تحویل حجت‌الاسلام رئیسی دارد، افزود: بازگشت اقتصاد به ریل اصلی آن کار بسیار سنگینی است و لذا اگر می‌خواهیم استقلال داشته باشیم و روی پای خودمان بایستیم قطعاً هزینه دارد و نجابت مردم اگر نبود، هیچکدام از اهداف نظام پیش نمی‌رفت.

روایت خط فقر

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه امروز توقع ما از رئیسی این است که با تلاشی که می‌کنند، هرچه زودتر، گره‌های اقتصادی مردم در حوزه‌های معیشت، اقتصاد، اشتغال و … را با خبرهای خوب باز کنند، ابراز کرد: مردم امروز گلایه مند از اشتغال، بیکاری، معیشت و … هستند و خط فقر ۱۶ و در برخی مراجع رسمی تا ۱۸ میلیون تومان برآورد می‌شود.

مطهری این جای بسی تأسف است که امروز برخی جوانان ما بیکار هستند، ابراز کرد: بسیاری زوج‌های جوان ما امروز شغل ندارند و اگر حمایت خانواده‌ها نباشد با حقوق پنج و شش میلیون تومان نمی‌توانند زندگی کنند انتظار داریم که دولت هرچه زودتر برای جوانان در حوزه اشتغال نوید خوبی را دهد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی دانشکده پزشکی در گرمسار، تاکید کرد: در جلسه‌ای با معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان عنوان شد که در جلسه شورای گسترش رشته‌های تحصیلی وزارت علوم این موضوع مصوب و به زودی ابلاغ خواهد شد که پیگیر آن خواهیم بود.

انتقاد به وضعیت بهداشت و درمان

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک دستگاه چیلر جدید نیز برای بیمارستان گرمسار نصب خواهد شد تا شاهد کاهش مشکلات باشیم، گفت: وزارت بهداشت قول مساعد برای چهار دستگاه دیالیز را نیز داده است تا بخشی از کمبودها جبران شود.

مطهری در ادامه بیان کرد: متأسفانه در مجموعه علوم پزشکی سمنان شاهد توزیع ناعادلانه امکانات هستیم و در مرکز استان هیچ روشی از زمان دولت روحانی تاکنون عوض نشده و افکار سیاست گذاری و هیئت مدیریتی با وجود برخی افراد تحولی نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته شاهد فوت تعداد زیادی بیمار در گرمسار بودیم، گفت: مسئولی که با جان مردم معامله می‌کند فردای قیامت باید جواب مردم را بدهد همچنین آن مسئولی که یک خانم پرستار را همه‌کاره بیمارستان کرده، مقصر شرایط کنونی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار