کد خبر: ۹۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
استاندار کرمانشاه از کاهش بیش از ۴ درصدی نرخ بیکاری استان در ۹ ماه اخیر خبر داد و گفت: باید با کاری جهادی به دنبال حل مشکلات مردم باشیم و تا روزی که در خدمت مردم کرمانشاه باشیم باید برای آبادانی و شکوفایی استان تلاش کنیم.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۴ درصد کاهش یافت

به گزارش آرانيوز از کرمانشاه ، بهمن امیری‌مقدم امروز در نشست شورای اداری استان که در مرکز پژوهش سازمان مدیریت استانداری برگزار شد اظهار داشت: تشکیل بسیج و ارتش 20 میلیونی یکی از دوراندیشی‌ها و ژرف‌نگریی‌های امام راحل بود که طی 43 سال گذشته به عنوان "شجره طیبه انقلاب اسلامی" همواره در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و همچنین عرصه‌های جهاد و سازندگی پیشگام و پیشقدم بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج تحول بسیار عظیمی در حوزه‌های اقتصادی، فناوری، کشاورزی و اجتماعی کشور ایجاد کرده افزود: امروز اقتدار ایران اسلامی به واسطه رهبری های مقام معظم رهبری، حضور مردم و بسیج در عرصه‌های مختلف است و همچنین بسیج مردمی توسط شهیدان همدانی و سردار قاسم سلیمانی در کشورهای سوریه و عراق نیز پایه‌گذاری شد که اقتدار و صلابت این کشورها را در مقابله با استکبار شاهد هستیم.

وی شعارهای اغتشاشگران را توخالی و فاقد ارزش‌های اخلاقی و انسانی دانست و با اشاره به کمک کشور عربستان سعودی برای راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و ایجاد یأس و ناامیدی توسط این شبکه‌ها در کشور بیان کرد: به لحاظ اینکه در نبردهای نظامی توان مقابله با ایران را ندارند به دنبال ایجاد جنگ در داخل هستند اما به فضل الهی مانند همیشه با شکست مواجه خواهند شد.

امیری‌مقدم گفت: اغتشاشگران و آشوبگران با روش‌های غیر انسانی علاوه بر اینکه به تجهیزات و امکانات شهری صدمه می‌زنند طی چند مدت گذشته به 150 دستگاه آمبولانس خسارت وارد کردند و با این کارها به همه فهماندند که خالی از اندیشه و ارزش‌های انسانی هستند.

ویبا بیان اینکه همه باید با اعتقاد و کار جهادی به مردم خدمت کنیم عنوان کرد: مسئولیت‌ها ثابت و ماندگار نیستند و ما از فرصت فراهم آمده باید نهایت استفاده را بکنیم و با کاری جهادی به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: از روزی که به استان آمدم تلاش خود را برای تغییر چهره نامطلوب و ایجاد تحول در کرمانشاه به کار گرفته‌ام و از همان روز اول، وظیفه سنگین کار و خدمت به دو میلیون نفر از مردم شریف استان را بر روی دوش خود حس کردم.

وی تأکید کرد: عملکرد 9 ماهه اخیر دولت مردمی در استان با اقدامات چند سال گذشته برابری می‌کند.

 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: روزی که به استان آمدم نرخ بیکاری استان 17.9 درصد بود که در سه ماهه تابستان به 13.6 درصد کاهش یافته و همچنین کارهای بزرگی در حوزه گاز، آب و برق انجام شده و در زمینه ایجاد بزرگراه و راه نیز اقدامات ویژ‌ه‌ای مانند مسیر کرمانشاه به قزانچی پس از چندین سال زیر بار ترافیکی رفت.

وی از مدیران استان خواست تمام ذکر و فکر خود را برای آبادانی، توسعه و بالندگی استان به کار گیرند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به کارهای صورت گرفته در اربعین امسال، این اقدامات را مایه مباهات استان خواند و با بیان اینکه استان کرمانشاه در بحث اربعین خوش درخشید گفت: ما فقط نوکری و خادمی بازگشایی مرز خسروی را انجام دادیم و خود امام رضا(ع) موجبات بازگشایی این مرز را میسر ساخت.

 امیری‌مقدم از مدیران خواست که نهایت تلاش خود را برای جذب تمام اعتبارات استان به کار گیرند به طوری که نباید حتی یک ریال از این اعتبارات به تهران برگشت نخورد چون برگشت هر ریال از اعتبارات در کارنامه مدیران به عنوان نقطه ضعف ثبت خواهد شد.

ضرورت فعالسازی مدیران در لایحه بودجه

وی با اشاره به باقیماندن تنها چند روز کاری برای تکمیل لایحه بودجه سال آینده، مدیران را ملزم کرد که تا در این چند روز نهایت تلاش خود را برای تاثیرگذاری و افزایش بودجه استان به کار گیرند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 270 هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در قرارگاه اشتغال برای استان مطرح شده است، گفت: باید اعلام کرد که حدود پنج درصد این اعتبارات دولتی است و استفاده از اعتبارات هلدینگ‌های اقتصادی، اجرای پروژه‌های مصوب، اعتبار وزارت کار و رفاه اجتماعی و غیره نیز مطرح شده که ما درصدد اجرای پروژه‌های اقتصادی و تحول گرا با استفاده از اعتبارات و تسهیلات هلدینگ‌ها هستیم.

وی گفت: با این اعتبارات و تسهیلات اشاره شده برای استان بیش از 70 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

امیری‌مقدم افزود: با استفاده از فرصت‌های موجود به دنبال فعال شدن کارخانه اسیدسیتریک و کارخانه کاغذ‌سازی غرب و همچنین اجرای پروژه عظیم پالایشگاه آناهیتا نیز هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران باید به بحث مولد‌سازی و فروش اموال مازاد خود توجه کنند گفت: ما با جدیت به دنبال اجرای پروژه‌های عمرانی در استان هستیم.

امیری‌مقدم از دستگاه‌های خدمات رسان خواست که با تلاش بیشتر زمینه‌های ارائه خدمات زیرساختی به مردم مانند آب، برق و گاز در فصل زمستان را مهیا کنند به طوریکه هیچگونه کمبودی در این راستا برای مردم وجود نداشته باشد.

وی به موضوعاتی مانند احترام گذاشتن ویژه به مردم، حمایت از نخبگان، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر و بسترسازی برای ارائه کمک‌های در نظر گرفته شده به بیماران صعب‌العلاج تأکید کرد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده اجرای راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب سرعت خواهد گرفت و همچنین سرعت قطار از کرمانشاه به تهران و مشهد از 60 کیلومتر در ساعت به بیش از 100 کیلومتر افزایش خواهد یافت گفت: امیدواریم با پیگیری، تلاش و کار جهادی بیشتر به سمت ایجاد استانی آبادتر و شکوفاتر با توجه به ظرفیت‌های موجود حرکت کنیم و ذره‌ای کم کاری به خود در اجرای برنامه ها راه ندهیم و همه مدیران باید با یکرنگی و هماهنگی کامل، پیگیری و جدیت را در دستور کار خود قرار دهند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار