کد خبر: ۹۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
شهردار نیشابور از تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه این شهرداری در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ خبر داد.
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری نیشابور در نیمه نخست ۱۴۰۱

به گزارش آرانيوز از نیشابور ، سید حسن میرفانی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نیشابور اظهارداشت: شهرداری یک نهاد عمومی وغیر دولتی است که مدیریت شهر را متناسب با منابعی که عموم مردم در اختیارش قرار داده اند به انجام می‌رساند.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری نیشابور در سال 1400به مبلغ337 میلیارد تومان بوده است که با تلاش پرسنل خدوم شهرداری 96 درصد آن محقق شد.

شهردار نیشابورگفت:بودجه کل سال 1401 شهرداری نیشابور 482 میلیارد تومان است که مبلغ تعیین شده 6 ماهه نخست سال به طور 100 درصد محقق شده است.

 میرفانی، اولویت شهرداری را در این دوره پرداختن به پروژه های نیمه تمام و تقسیم عادلانه امکانات در اقصی نقاط شهر عنوان کرد و افزود: عمده پروژه هایی که در یک سال گذشته اجرا شد یکی از این دو مشخصه را داشتند و پروژه هایی مانند میدان آتش نشان با اعتبار 30 میلیارد ریال، زیر گذر عمار یاسر با اعتبار 111 میلیارد ریال، پروژه بازگشایی ادامه بولوار امیرکبیر که پرونده ای 23 ساله داشت با اعتباری افزون بر 543 میلیارد ریال، بازگشایی ادامه بولوار ملاصدرا با دو دهه انتظار با اعتباری افزون بر 209 میلیارد ریال، احداث کنار گذر جنب پارک زائر با اعتباری حدود 30 میلیارد ریال، احداث بولوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال ، احداث بوستان های صنعت و رسالت با اعتبار 22 میلیارد ریال و .. از جمله این پروژه ها بود.

شهردار نیشابور بیان کرد: مدیریت نهالستان 54 هکتاری در حال پیگیری و موافقت استان کسب شده و پارک بانوان در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی درباره انتقال زباله گاه این شهرستان عنوان کرد: به جد در حال پیگیری و در حال رایزنی و حل مشکلات اداری هستیم. در این زمینه مشاور گرفته شده و مطالعات نیز در حال انجام است البته امکان انتقال زباله های دفن شده در حال حاضر وجود ندارد.میانگین سرانه میانگین سرانه زباله هر شهروند در کشور 800 گرم است که خوشبختانه در نیشابور از لحاظ میانگین کشوری کمتر است.

شهردار نیشابور از موفقیت طرح اکو در نیشابور خبر داد و عنوان کرد: در طرح تفکیک زباله از مبدا(اکو) که در نیشابور به عنوان سومین شهر کشور اجرا شد، طرح تفکیک و جمع آوری زباله خشک از 700 کیلوگرم در مرداد ماه با 2 تن رسید و نشان دهنده استقبال و همراهی مردم فرهنگ دوست نیشابور با این طرح است.

میرفانی با اشاره به انتخاب معاون خدمات شهری برای شهرداری نیشابور افزود: جهت خرید 17 دستگاه اتوبوس 29 میلیارد تومان واریز شده و به زودی تحویل می شود و به فراخور نیازی که داریم از آن ها استفاده می‌کنیم.ضمن اینکه با توجه به افزایش 57 درصدی نیروی کار ، سعی شده با نازلترین قیمت ممکن قرارداد نیروهای خدمات نسبت به سال 97 منعقد شود.

وی افزود: بودجه سازمان فرهنگی 9 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ممکن است تاکنون 2 یا 3 میلیارد بیشتر هزینه نشده باشد ولی به فراخور مثلا اسفند ماه بودجه سنگینی در نظر بگیریم برای المان‌های نوروزی، ضمن اینکه توجه به ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و مذهبی نیشابور در دوره ششم قوت گرفته است.

شهردار نیشابور در خصوص انتقال میدان باراین شهرستان نیز گفت: دستگاه ‌های مختلفی در این انتقال دخیل هستند و به جد پیگیر هستیم و 5 زمین با شرایط و مشخصات اعلامی شهرداری معرفی شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر به یک زمین رسیدند ولی نظرات دستگاه‌های دیگر نیز باید در نظر گرفته شود.

میرفانی حضور امام رضا(ع) در نیشابور و قرائت این حدیث شریف که غدیر دوم هم نامیده می شود را افتخاری برای مردم نیشابور دانست که تا ابد بر تارک این شهر و مردمان ولایی آن می‌­درخشد. از این ظرفیت تاکنون آن گونه که باید و شاید بهره نبرده­ ایم و در دوره ششم شورای اسلامی شهر بنا برآن گذاشتیم که پروژه بزرگ "نیشابور قرارگاه امام شناسی- میراث رضوی" را پایه­ ریزی کنیم تا با یاری آن امام همام اقدامی در خور شان آن حضرت انجام دهیم.

شهردار نیشابور در ادامه از انجام فاز یک مطالعات پیشخوان آرامگاه عطار خبر داد و افزود: این طرح برای اولین بار به منظور ساماندهی منطقه عطار و خیام صورت گرفته که در صورت اجرای این پروژه تغییرات چشمگیری در خصوص احیای این منطقه را شاهد خواهیم بود.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار