کد خبر: ۹۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان حماسه عظیم ۲۵ آبان را برگ زرینی از حماسه‌آفرینی، ولایتمداری، ایثار و صبوری ملت ایران و مردم استان اصفهان در تاریخ انقلاب برشمرد و گفت: ۲۵ آبان، نماد دلدادگی، ایثار و شدت علاقه‌مندی مردم اصفهان به انقلاب اسلامی است.
۲۵ آبان؛ نماد دلدادگی، ایثار و علاقه‌مندی مردم اصفهان به انقلاب اسلامی

به گزارش آرانیوز از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی صبح امروز در نشست جمعی از مبلغین، مدیران و کارکنان تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان به مناسبت 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان، ضمن گرامیداشت این روز اظهار داشت: 25 آبان سال 1361 روزی است که هرگز از ذهن‌ها زدوده نمی‌شود و مردم اصفهان بر این روز می‌بالند؛ چراکه در این روز 370 لاله‌ خونین عملیات محرم، در میدان امام (ره) و خیابان‌های اطراف آن بر روی دستان مردم بدرقه شدند.

وی با بیان اینکه تشییع باشکوه 370 شهید در یک روز باعث شد مردم استان اصفهان با عزمی جزم‌تر در دفاع از اسلام و کشور خود ظاهر شوند، بیان کرد: این حماسه و ایثار آن‌چنان درخشان بود که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی و مظهر غیرت و ایثار دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان این حماسه عظیم را برگ زرینی از حماسه‌آفرینی، ولایتمداری، ایثار و صبوری ملت ایران و مردم استان اصفهان در تاریخ انقلاب برشمرد و افزود: 25 آبان، نماد دلدادگی، ایثار و شدت علاقه‌مندی مردم اصفهان به انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام فوقی  با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای به منحرف کردن اندیشه و اعتقاد جوانان و نوجوانان و خدشه به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، گفت: دشمن از همه ابزارهای موجود برای به انحراف کشاندن اندیشه‌های جوانان استفاده می کند و متاسفانه با ایجاد جذابیت‌های ظاهری در میدانی که ما برای گفتگو و تبلیغ انقلاب باز کرده‌ایم، بازی می‌کند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین حرف تمامی بود که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، اضافه کرد: ما باید خودمان در عرصه‌ بیان واقعیت‌ها میدان‌داری کنیم و فرصت تحریف را از دشمن بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: جهاد تبیین، استفاده همه جانبه از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود و قابل وجود برای تبیین فضای واقعی و دور از تحریف برای نسل جوان است.

وی به رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امروز سازمان تبلیغات اسلامی نه فقط برای جوانان مذهبی و انقلابی و روشن ساختن مسیر حرکت انقلاب اسلامی آمده، بلکه با رویکرد تحولی در تبلیغ، به دنبال آن است که فرصت برابری را برای فهم دین، آرمان‌های انقلاب و اسلام برای نسل جوان فراهم کند.

حجت‌الاسلام فوقی ارتباط صمیمانه و موثر با نسل جدید را ضرورتی برای نجات جوانان از دام بهائیت و وهابیت و امثال آن دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد رفتاری ما در عرصه تبلیغ باید فهمیدن، گوش کردن و شنیدن حرف های جوانان و نوجوانان باشد.

وی افزود: گفتمان‌سازی برای جوانان و نوجوانان یک ضرورت انکارناپذیر است و باید با تکرار و بارش اندیشه فضاهای گفتمانی را تقویت کنیم.

‌فوقی گفت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی، مردمی کردن تبلیغ است و بنابراین از مباحث آموزشی و فرصت‌ تبلیغ توسط افرادی که در زمان‌های کوتاه می‌توانند موثر باشند و همکاری کنند همچون ورزشکاران، هنرمندان، اصناف و غیره، به عنوان ظرفیت‌های ناب تبلیغی استفاده کرده و ظرفیت‌سازی خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب طی سال‌های گذشته و در بیانیه‌ها و بیاناتشان مسیر و افق‌های پیش رو را برای ما روشن کرده‌اند، تصریح کرد: شاید باشند افرادی که ظاهر مذهبی نداشته باشند ولی در فضاهای گفتمان‌سازی می‌توانند به کمک انقلاب اسلامی بیایند، بنابراین باید بتوانیم ارتباط خودمان را فارغ از ظواهر افراد تعریف کنیم؛ این روزنه‌ای برای حرکت‌های تحولی خواهد بود.

وی یکی از مشکلات و مسائل حوزه‌ی تاثیرگذاری را، عدم آموزش مسئولان و نیروهای موثر و ارزشمند عنوان کرد و گفت: متاسفانه در حوزه‌های مسئولیتی، معلمی و سایر مناصب، به حرفه و تخصص افراد توجه نشده و نمی‌شود و قبل از ورود به یک منصب هیچ آموزشی به افراد داده نمی‌شود؛ البته کشور ما مردان و زنان تاثیرگذار فراوانی داشته و دارد که تاثیرشان به خاطر حرفه و محدوده‌ی جذب خودشان بوده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیا خواهان و دوستدار بسیار دارند و تاثیرگذار هستند، افزود: لازم است انسان‌هایی موثر و با وجود در جامعه داشته باشیم؛ انسان با وجود انسانی است که موثر و گرمابخش است و البته بی‌تفاوت به محیط پیرامونی خودش نیست.

‌فوقی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در استان اصفهان برای برداشتن بارهای زمین مانده در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و تبلیغی و سایر زمینه‌ها به دور از نمایش تلاش می‌کند. مقدمات این عملیات، تغییر چیدمان انسان‌های موثر و فعال در سازمان تبلیغات اسلامی و افزایش کارایی است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار