کد خبر: ۹۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خبر داد؛
ارومیه- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از تهیه کتاب به ارزش یک میلیارد ریال برای کتابخانه های استان با صدور احکام جایگزین حبس خبر داد.

تهیه کتاب با صدور۲۶ فقره احکام جایگزین حبس در آذربایجان غربی

به گزارش آرانیوز به نقل از دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: این یار مهربان از آغازین سال‌های زندگی یک انسان به همراه اوست و تا آخر هم کنارش باقی می‌ماند و در طول این سال‌های رفاقت نکات آموزنده زیادی را این یار مهربان تقدیم انسان می‌کند.

وی با بیان ارزش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در زندگی روزمره و درک اهمیت و تأثیر کتاب در سازندگی روحی و معنوی انسان در دادگستری کل استان گفت: قضات خوش ذوق و خلاق دادگستری استان در ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ با صدور ۲۶ رأی جایگزین حبس در جهت تجهیز کتابخانه های استان با ارزش یک میلیارد ریال اقدام شایسته ای انجام داده اند.

عتباتی افزود، این قضات فرهیخته به جای صدور مجازات حبس که دارای آثار بسیار مخربی هست رأی به خرید کتاب و تجهیز کتابخانه های استان صادر کرده اند.

وی ادامه داد، وفق قانون مجازات اسلامی مجازات‌های جایگزین حبس عمدتاً در جرایم غیر عمد و کم اهمیت و در خصوص افرادی که سابقه کیفری ندارند و یا رضایت شاکی خصوصی را اخذ نموده اند صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان ابراز امیدواری کرد، در سال جاری و ایام باقیمانده از سال آمار مجازات‌های جایگزین حبس به نحو چشم گیری افزایش یابد و قضات محترم رسیدگی کننده نهایت استفاده را از این ظرفیت بسیار ارزشمند قانونی کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار