کد خبر: ۹۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:
مشهد ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری خراسان رضوی در تابستان امسال نسبت به سال گذشته سه دهم درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری خراسان رضوی سه دهم درصد کاهش یافته است
به گزارش آرانيوز ، محمد امین بابایی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته کارآفرینی اظهار کرد: نرخ بیکاری خراسان رضوی در تابستان امسال نسبت به پارسال سه دهم درصد کاهش یافته و به ۷.۲ درصد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طبق آمار، نرخ جمعیت ۱۵ سال و بالاتر استان چهار میلیون و ۸۸۹ هزار نفر است که از این تعداد ۲ میلیون نفر شاغل و ۱۳۲ هزار نفر نیز بیکار هستند.

وی افزود: هم اینک در استان ۸۸ هزار و ۷۸۸ کارگاه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و تعداد کل بیمه شدگان کارگری نیز ۹۶۱ هزار و ۵۷ نفر است.

بابایی با اشاره به هفته کارآفرینی ادامه داد: ۱۱۱ برنامه مختلف در هفته کارآفرینی خراسان رضوی برگزار می‌شود که ۷۴ برنامه حضوری، ۳۵ برنامه مجازی و ۲ برنامه نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: آموزش قوانین کار، آموزش همگانی تشکیل تعاونی‌ها و معرفی سرفصل‌های تسهیلات از جمله عناوین این برنامه‌هاست.

وی افزود: هم اینک ۹۴ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان فعال است که از این تعداد ۱۳ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و پنج مرکز شتاب دهنده امسال مجوز فعالیت گرفته اند.

بابایی همچنین اظهار کرد: خراسان رضوی با ثبت حدود ۴۸ هزار اشتغال جدید در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون هم اینک رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار