کد خبر: ۹۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز:
تبریز- معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: به منظور تشویق ایمن سازی ساختمان‌های تجاری ناایمن، عوارض ایمن سازی پاساژها و مجتمع‌های ناایمن این شهر ۵۰ درصد کاهش یافت.

عوارض ایمن سازی پاساژهای قدیمی تبریز ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش آرانيوز محمد عزتی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این راستا مدیریت شهری تبریز، اقدام به کاهش مبنای محاسبه در عوارض این نوع ساختمان‌ها کرده و این کار بهترین فرصت برای ایمن سازی این ابنیه ها است.

وی اظهار داشت: در راستای تشویق برای ایمن سازی پاساژهای قدیمی تبریز که نیاز به نوسازی دارند اعضای شورای اسلامی شهر اقدام به کاهش مبنای محاسبه عوارض کرده است تا ساختمان‌های تجاری ناایمن بتوانند از این فرصت مطلوب برای ایمن سازی پاساژها و مجتمع‌های تجاری استفاده کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: این مصوبه شورای اسلامی شهر مربوط به مراکز تجاری است که در گذشته به صورت مجاز و با اخذ پروانه اقدام به ساخت کرده‌اند.

عزتی، با اشاره به نقش و جایگاه تبریز در ادوار گذشته به عنوان شهری بازرگانی و تجاری، ادامه داد: با توجه به جایگاه این شهر در این حوزه‌ها، مراکز تجاری متعددی ایجاد شده است که این ساختمان‌ها به علت قدمت بالای خود نیاز به ایمن سازی دارند.

وی یادآوری کرد: در این راستا هماهنگی‌هایی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص پاساژهای ناایمنی که در محدوده تاریخی بازار تبریز قرار دارند انجام شده و آنها نیز جهت همکاری و تسهیل در اقدامات نوسازی قول مساعد داده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار