کد خبر: ۹۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن کالا از استان گلستان صادر شد که ارزش آنها بیش از ۱۲۱ میلیون دلار است.
صادرات ۲۰۰ هزار تنی کالا امسال از استان گلستان

به گزارش آرانيوز از گرگان، سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در 7 ماهه امسال بیش از 200 هزار تن کالا به ارزش بیش از 121 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است. ‌

وی با بیان اینکه به لحاظ ارزش ارزی 35 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته‌ایم، افزود: این میزان صادرات از لحاظ وزنی 14 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است و بیشترین کالاهای صادراتی شامل پلی‌استایرن، ید، لوله، خرما، تخته، مفتول، سازه فلزی سقف کاذب و رب گوجه فرنگی بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه این محصولات به 32 کشور جهان صادر شده تصریح کرد: کشور‌های ترکمنستان، عراق، قزاقستان، افغانستان، رومانی، بلغارستان، ارمنستان و ازبکستان کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان گلستان بودند.

مدیرکل گمرکات استان گلستان تاکید کرد: در این مدت 11 هزار تن کالا به ارزش 23 میلیون دلار از گمرک مرزی اینچه‌برون وارد کشور شد که شامل روغن خام سویا، پارچه، دیزل ژنراتور از عمده این کالاها است.

حسینی افزود: این کالاها به ترتیب از 15 کشور ترکمنستان، چین، ترکیه، انگلستان، هند، امارات، قزاقستان، ویتنام، تاجیکستان، ایتالیا، دانمارک، آلمان، ازبکستان، عراق و اسپانیا وارد استان گلستان شده است.

وی درآمد وصولی گمرکات استان گلستان از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال را بیش از 917 میلیارد ریال اعلام کرد که 124 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار