کد خبر: ۹۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
سمنان- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه مردم استان ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات دادند، گفت: تمام این زکات صرف کمک به نیازمندان از جمله درمان، تحصیل و مسکن می‌شود.

مردم استان سمنان ۱۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

علی بحیرایی در گفتگو با آرانيوز درباره زکات در سال جاری در سراسر استان سمنان بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری شاهد پرداخت ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات در استان توسط مردم خیراندیش و نیکوکار استان بودیم که تمام و کمال برای محرومان و نیازمندان هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از جمله مصارف زکاتی که مردم می‌پردازند، کمک معیشت، کمک تحصیلی، کمک به درمان بیماران، جهیزیه دختران و … می‌توان نام برد، تاکید کرد: با کمک‌های مردم به کمیته امداد در ده ماهه اخیر سه هزار و ۵۰۰ خانواری که از کمیته امداد مستمری دریافت می‌کردند توانمند سازی شده و از صف مستمری خارج شده‌اند که این از برکات کمک مردم نیک‌اندیش استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه هزینه‌های درمان نیازمندان به خصوص در شرایط کنونی یکی دیگر از نقاطی است که کمک‌های مردم بسیار در آن تأثیر گذار است، بیان کرد: یک هزار و ۱۳۴ بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد بوده و مستمری درمان دریافت می‌کنند.

بحیرایی ضمن اشاره به اقدامات فرهنگی و هنری برای ترویج زکات و با بیان اینکه جشنواره «هواتو دارم» در استان سمنان برگزار می‌شود، ابراز کرد: این جشنواره علمی، فرهنگی و هنری زکات در ۱۳ محور برگزار می‌شود و افزایش مشارکت خیران با فناوری روز و تدوین روش‌های نو در ترغیب مردم برای پرداخت زکات از جمله بخش‌های جشنواره است.

وی با بیان اینکه هواتو دارم همچنین به دنبال تقویت ظرفیت‌ها و خلاء‌های قانونی ترویج فرهنگ پرداخت زکات است، ابراز کرد: زکات و کنترل فقر اقتصادی جامعه از دیگر بخش‌های این رویداد خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه از جمله دیگر بخش‌هایی که در هواتو دارم پیش بینی شده، مقوله مدیریت امور خیر و احسان است، تاکید داشت: مقالات و تولیدات در حوزه مبانی فقهی زکات مستحب و همچنین زکات در فقه حکومتی از دیگر بخش‌های هواتو دارم است.

بحیرایی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند مقالات، پایان‌نامه، پژوهش و رساله خود در موضوع زکات به دبیرخانه جشنواره زکات ارسال کنند، تاکید کرد: اختتامیه هواتو دارم بیست و چهارم آذرماه در سمنان به صورت رسمی برگزار می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار