کد خبر: ۹۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
رئیس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد؛
کرمانشاه- رئیس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه از کشت گیاهان دارویی در ۷۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد.

کشت گیاهان دارویی در ۷۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی کرمانشاه

وحید عزیزی در گفتگو با آرانيوز  با اشاره به سهمیه استان کرمانشاه در کشت گیاهان دارویی، اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی کم آب بر در حوزه منابع طبیعی استان کرمانشاه حدود ۷۰۰ هکتار مشخص شده است.

وی با ابراز امیدواری از میزان اراضی مشخص شده برای کشت گیاهان دارویی کم آب بر در سال جاری، افزود: سال گذشته میزان ۵۷۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی زیر کشت گیاهان دارویی رفته که امسال شاهد افزایش ۱۳۰ هکتاری آن هستیم.

رئیس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و افزایش میزان اراضی مشخص شده برای کشت گیاهان دارویی با مشارکت بهره‌برداران می‌توان به محقق شدن هدف‌گذاری‌ها امیدوار بود.

عزیزی با تاکید بر اینکه کشت گیاهان دارویی در تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه قابل اجرایی شدن است، خاطرنشان کرد: همچنین کشت گونه‌های کم آب پس از نخستین بارش‌های پاییزه در شهرستان‌ها ممکن بوده و بعد از شروع بارندگی‌ها در بازه زمانیکه به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی در اراضی مشخص شده در هر شهرستان از استان کرمانشاه قابل اجراست و اجرای این طرح بر تقویت معیشت بهره‌برداران و نیز بر احیا و غنی‌سازی مراتع تأثیر و نقش بسیاری خواهد داشت.

رئیس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه به اهداف مد نظر برای کشت گیاهان دارویی اشاره و عنوان کرد: هدف از این طرح حفظ ذخیره‌گاه‌های گونه‌های گیاهی بوده و تلاش‌های لازم نیز برای توسعه کشت گیاهان دارویی خودرو و جلوگیری از انقراض آنها انجام خواهد گرفت.

عزیزی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه کشت ۱۷ گونه گیاه دارویی و خوراکی شامل کنگر، ریواس، آنغوزه، علف گاوزبان، آویشن و آوندول که پر معرض انقراض هستند انجام داده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار