کد خبر: ۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
ضرب و شتم پزشک جوان توسط سه نفر، موجب شد تا قائم مقام وزارت کشور برای بررسی و رسیدگی به اتفاق افتاده، شخصا در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد حاضر شود تا از نزدیک در جریان امر قرار گیرد.

ضرب و شتم پزشک جوان در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد/تامین جانی پزشکان برعهده ی کیست؟

 ساعت یک بامداد چهارشنبه 25 آذر سه جوان به بیمارستان شهید چمران شهر سوسنگرد مراجعه می کنند. یک نفر از این افراد که وضعیت غیرعادی داشته، مورد درمان قرار می گیرد و ترخیص می شود اما پس از ترخیص، هر سه فرد در اورژانس می مانند و به طور مکرر به پزشک و پرستاران و کادر درمانی توهین و فحاشی می کنند و هم زمان اقدام به فیلمبرداری می کنند. بلافاصله یکی از پزشکان حاضر واکنش نشان می دهد اما به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. پس از این اتفاق، اقدامات لازم به کندی صورت می گیرد اما پس از حضور نیروی انتظامی یک نفر دستگیر و دو نفر دیگر متواری می شوند.


این اتفاق موجب شد تا قائم مقام وزارت کشور برای بررسی و رسیدگی به اتفاق افتاده، شخصا در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد حاضر شود تا از نزدیک در جریان امر قرار گیرد.

به گزارش آرانیوز، ایرج حریرچی در خصوص این حادثه اظهار کرد: این تخلف با وجود ضربه ای که به جامعه ی پزشکی و پیرا پزشکی ما وارد  کرده، موجب نمی شود تا پزشکان و پیراپزشکان و پرستاران شریف ما ذره ای در خدمت به ملت شریف شان که پدران و مادران خودشان هستند کوتاهی و قصوری داشته باشند.

وی علت حضورش در سوسنگرد را شدت حادثه ی پیش آمده خواند و گفت: تاکنون چنین حادثه ای به این شدت اتفاق نیافتاده و اگر هم اتفاق افتاده، به گوش ما نرسیده به همین علت شخصا برای پیگیری این حادثه به سوسنگرد آمدم.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تدابیر اندیشیده شده برای تامین امنیت جانی پزشکان و پرسنل این بیمارستان بیان کرد: برای جلوگیری یا کنترل حوادثی از این دست می بایست اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی افزود: گام نخست افزگاهی های مردم است. مردمی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند معمولا در شرایط پرتنش و استرس زا هستند و کنترل این شرایط تنش زا باید به سه روش آموزش داده شود که در دنیا شناخته است، نخست این که آموزش های لازم به مردم داده شود، دوم این که سیستم و مدیریت بیمارستانی آمادگیِ واکنشِ مناسب در مقابل این شرایط را داشته باشد و امکانات لازم را در این زمینه فراهم کند و سوم این که به کادر ارائه دهنده خدمات درمانی آموزش های لازم داده شود که در شرایط ویژه، مدیریت بحران را در رویارویی با بیماران انجام دهند.
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار