کد خبر: ۹۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در مقابله با شایعه‌سازی دشمنان، گفت: رسانه‌های کشور باید با انحراف واقعیت‌ها توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی مقابله کنند.
رسانه‌های کشور با انحراف واقعیت‌ها توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی مقابله کنند

به گزارش آرنيوز از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان سمنان، اظهار داشت: اکنون متأسفانه شاهد این هستیم که واقعیت‌های موجود در کشور از سوی رسانه‌های دشمن به صورت ماهرانه‌ای تحریف می‌شود.

وی با اشاره به برخی آیات و روایات درباره لزوم توجه به تحریف دشمنان از واقعیات موجود، افزود: تحریف واقعیات مربوط به امروز و دیروز نیست و از زمان پیامبران پیش از نبی مکرم اسلام شاهد تحریف واقعیات بوده‌ایم و این موضوع حتی در زمان پیامبر گرامی اسلام نیز وجود داشته است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه رسانه‌ها هم می‌توانند منعکس‌کننده واقعیات باشند و هم می‌تواند واقعیت‌های موجود را تحریف کنند عنوان کرد: گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و تبلت، حتی در روستاها و بین دانش‌آموزان بدون آموزش سواد رسانه‌ای به آنان، سبب شد تا دشمن از این بستر استفاده کرده و اذهان و افکار آنان را تحت تأثیر منفی قرار دهد.

مطیعی با بیان اینکه بزرگنمایی اتفاقات در کنار تحریف واقعیت‌ها یکی دیگر از تاکتیک‌های رسانه‌ای دشمنان برای تخت تأثیر قرار دادن افکار عمومی است، اضافه کرد: دشمنان با محتواهای مختلف رسانه‌ای مانند بازی، موسیقی، فیلم، اخبار جعلی و مواردی از این دست سعی کرد تا واقعیت‌ها را تحریف کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه رسانه‌های داخلی به رسالت مهم اطلاع‌رسانی صحیح خاطرنشان کرد: متأسفانه با رسانه‌هایی مواجه هستیم که در برخی موارد به اعتماد عمومی خسارت می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از تشکیل شورای عالی رسانه ذیل شورای فرهنگ عمومی استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت عرصه رسانه، این شورا در استان سمنان برای نخستین بار در کشور ایجاد خواهد شد.
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار