کد خبر: ۹۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد؛
ایلام-مدیرکل استاندارد ایلام گفت: استفاده از مصالح استاندارد در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رعایت مقررات ملی ساختمان باید در اولویت قرار گیرد.

لزوم استفاده از مصالح استاندارد در پروژه های طرح ملی مسکن ایلام

به گزارش آرانيوز ، مهناز همتی صبح در حاشیه بازدید از طرح ملی مسکن استان اظهار کرد: استفاده از مصالح استاندارد در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رعایت مقررات ملی ساختمان باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد گفت: با توجه به اهمیت نظارت صحیح بر عملیات اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رعایت مقررات ملی ساختمان، لازم است قبل از شروع پروژه‌ها، کارگزار پروژه‌ها و اداره کل راه و شهرسازی و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و استاندارد نظارت مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه کیفیت بتن تمام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان توسط آزمایشگاه‌های ذیصلاح کنترل می‌شود، افزود: استفاده از مصالح استاندارد در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رعایت مقررات ملی ساختمان مورد تاکید اداره کل استاندارد استان بوده و دستگاه نظارت پروژه‌ها موظف به کنترل موارد است.

همتی گفت: برای کنترل کیفیت بتن تولیدی، با هماهنگی دستگاه نظارت عوامل آزمایشگاه‌های تشخیص صلاحیت شده در محل حاضر شده و نمونه برداری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته بازدید نظارت عالیه متشکل از نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان است که به صورت سرزده و دوره‌ای از تمام آزمایشگاه‌ها بازدید کرده وبا دقت زیاد و مطابق فرم‌های مربوطه آزمایشگاه‌ها را از لحاظ کیفی ارزیابی می‌کنند.

مدیرکل استاندارد متذکر شد: این ارزیابی به صورت جامع بوده و علاوه بر بررسی تجهیزات آزمایشگاهی و کالیبره بودن آنها، مطابقت روش انجام آزمایش با استاندارد مربوطه کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های منتخب علاوه بر کنترل کیفیت بتن، در زمینه بررسی مصالح واقع در «بچینگ بتن» و ارایه طرح اختلاط در این پروژه‌ها همکاری می‌کنند، افزود: با توجه به حجم گسترده عملیات اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، همکاری تمام سازمان‌ها و ادارات مرتبط در حوزه نظارت، از جمله اداره استاندارد، با هدف ارتقا کیفیت اجرا ضروری می‌باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار