کد خبر: ۹۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
قیمت اوراق مسکن اوج گرفت و به مرز ۱۰۰هزار تومان رسید.

قیمت اوراق مسکن امروز 14 آبان 1401/ وام مسکن در مرز 100هزار تومان

به گزارش آرانیوز، قیمت اوراق مسکن امروز 14 آبان 1401 افزایش یافت.

 درحالی که قیمت هر برگ تسهیلات مسکن طی دو ماه اخیر به کمتر از ۱۰۰هزار تومان رسیده بود، اواخر هفته گذشته دوباره به بالای ۱۰۰هزار تومان رسید، اما در ساعات ابتدایی معاملات امروز این اوراق در سال جاری با قیمتی کمتر از ۱۰۰هزار تومان معامله می‌شود.

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۹۹هزار و ۷۰۰هزار تومان، در اردیبهشت ۹۷هزار و ۵۰۰تومان و در خرداد ۱۰۰هزار تومان قیمت دارد.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۹۸هزار و ۳۰۰تومان، در مرداد سال گذشته ۹۷هزار و ۱۰۰تومان و در شهریور سال گذشته ۹۷هزار و ۸۰۰تومان داد‌وستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۹۹هزار و ۴۰۰تومان، در آبان‌ماه ۹۹هزار و ۹۰۰تومان و آذرماه ۹۶هزار تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۹۹هزار و ۶۰۰تومان و ۹۴هزار و ۴۰۰تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری ۹۹هزار تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق مسکن برای در تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰میلیون تومان وام باید ۴۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۹هزار تومانی، ۳۹میلیون و ۶۰۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ورق به مبلغ ۱۵میلیون و ۸۴۰هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۵میلیون و ۴۴۰هزار تومان می‌رسد.

این در حالی است که این نرخ هفته قبل ۵۳میلیون و ۵۳۶هزار تومان بود که بیانگر افزایش حدود دو میلیون تومانی است.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰میلیون تومان شامل ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵میلیون و ۸۴۰هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۵میلیون و ۴۰هزار تومان پرداخت کنند. درصورتی‌که این هزینه هفته قبل ۹۱میلیون و ۷۷۶هزار تومان بود که افزایش بیش از سه میلیون تومانی را تجربه می‌کند.

قیمت اوراق  مسکن در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰میلیون تومان رسیده است و با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۱میلیون و ۶۸۰ و متاهل‌ها نیز باید۶۳میلیون و۳۶۰هزار تومان پرداخت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار