کد خبر: ۹۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
یادواره شهدای دانش آموز استان چهارمحال و بختیاری و بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمدابن موسی(شاهچراغ) در شهرکرد برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش آرانیوز استان چهارمحال وبختیاری ، آیین گرمیداشت یادواره شهدای دانش آموز و بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمدابن موسی(شاهچراغ) به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در آستانه فرارسیدن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در شهرکرد برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس ، شهدای مدافع امنیت و سلامت و مدافعان حرم اهلبیت، بویژه شهدای دانش آموز، به تشریح ویژگی های بارز رزمندگان و شهدا پرداخت و اطاعت پذیری از سلسله مراتب فرماندهی را اولین ویژگی بارز آنها بیان کرد.

سردار علی محمد اکبری شهدا را بهترین الگو برای نسل جوان امروز دانست و گفت: تعهد و تقید به احکام دینی و شرعی از ویژگی های بارز شهدا بود؛ زیرا کسی که به جبهه می رود و مقابل دشمن می ایستد، هر آنچه داشته در طبق اخلاص می گذارد و نوع مرگ خود را با شهادت انتخاب می کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ۱۳ آبان و روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، حضور پرشور دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم در آیین بزرگداشت این روز و راهپیمایی دشمن شکن برای پاسخ به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی را یادآوری کرد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه این مراسم گفت: به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی برنامه های متنوعی در سطح استان پیش بینی شده که به همین مناسبت امروز در مرکز استان شاهد برگزاری یادواره شهدای دانش آموز هستیم.

سیدرضا علوی افزود: مهم ترین عنوان برنامه های هفته بسیج دانش آموزی، مربوط به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و شهدای حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ می باشد که دانش آموزان عزیز با حضور در این برنامه، بیعت دوباره ای با دانش آموزان شهید سراسر کشور داشتند.

وی ادامه داد: امیدواریم این برنامه ها زمینه ای برای حضور پرشور دانش آموزان و خانواده های محترم آنها در راهپیمایی بزرگ روز ۱۳ آبان باشد تا مجدداً مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی وارد کنیم.

آقای اکبری، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرکرد هم در گفتگو با خبرنگار ما هدف از برگزاری این برنامه را گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز سراسر کشور دانست.

گفتنی است: در این مراسم چهارنفر از دانش آموزان هنرمند به صورت زنده تمثال سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را به صورت سیاه قلم طراحی کردند و در پایان به سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و از همرزمان شهید در جبهه مقاومت تقدیم نمودند.

شایان ذکر است؛ قرائت قرآن، سخنرانی سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، اجرای سرود، انجام تحلیفِ فرماندهان واحدهای مقاومت دانش آموزی، قرائت بیانیه و تجلیل از یکی از مادران شهدای دانش آموز و همچنین تقدیر سردار اکبری فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری از دانش آموزان نخبه در زمینه علمی، از دیگر برنامه های این مراسم در خانه معلم شهرکرد بود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار