کد خبر: ۹۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
قیمت مسکن در بازار فعلی باعث شده که متقاضیان واحدهای زیر ۱۰۰متر بیشتر باشد، اما همچنان سهم قابل‌توجهی از ساخت‌وسازها به آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ اختصاص دارد.

قیمت مسکن امروز 10 آبان 1401/ بزرگ‌متراژهای بی‌مشتری

به گزارش آرانیوز، قیمت مسکن امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۱ به شرح زیر است.

 براساس گزارش‌های رسمی از حجم معاملات در گروه‌های متراژی مختلف، نزدیک ۷۳درصد از معاملات آپارتمان‌های مسکونی در نیمه سال جاری در گروه متراژی تا ۱۰۰مترمربع انجام شده است. تبعات تورم پیاپی مسکن در فاصله سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ هنوز هم در بازار حس می‌شود؛ کمااینکه واسطه‌های ملکی فعال در مناطق مصرفی مدعی هستند از میزان تقاضای خرید آپارتمان‌های بزرگ‌تر از ۱۰۰مترمربع در این مناطق به‌طور محسوس کاسته شده و به‌دلیل نبود استطاعت خرید، حتی تمایلی به بازدید این واحدها نیز از سوی عمده متقاضیان مصرفی مسکن وجود ندارد.

اما کاوش درباره سهم آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ از معاملات مسکن پایتخت نیز منعکس‌کننده نکته مهمی است که می‌تواند مورد توجه سازنده‌ها و سرمایه‌گذاران ساختمانی قرار بگیرد. اگرچه سهم معاملات آپارتمان‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰مترمربعی در پایتخت در شهریور امسال حول و حوش ۲۵درصد بوده و در سایر ماه‌های سپری شده از امسال نیز همین حدود محاسبه شده است، اما در این بین عمده معاملات در گروه متراژی ۱۵۰ تا ۲۰۰مترمربع انجام شده است.

براساس آمار رسمی، در نیمه امسال ۲۱درصد از آپارتمان‌های فروخته شده در تهران در گروه متراژی ۱۰۰ تا ۲۰۰مترمربع بوده است. با این وصف روشن است که ساخت‌وساز در مساحت ۱۵۰مترمربع به بالا در حال حاضر نمی‌تواند یک سرمایه‌گذاری اقتصادی و مطمئن به شمار بیاید، چراکه سهم این واحدها از بازار مسکن فعلی در کمترین سطح ممکن است. واسطه‌های ملکی نیز اذعان می‌کنند که این روزها راکدترین قسمت از بازار مسکن تهران به عرضه در محدوده بزرگ‌متراژها تعلق دارد.

مسکن

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار