کد خبر: ۹۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
رئیس کل دادگستری گلستان:
گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری پنج عضو یک باند کارچاق کن در یکی از حوزه‌های قضایی استان خبر داد.

اعضای یک باند کارچاق کن در گلستان دستگیر شدند

به گزارش آرانیوز ، حیدر آسیابی اظهارکرد: پنج عضو یک باند کارچاق کن در یکی از حوزه‌های قضایی استان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: اعضای این باند پنج نفره با همدستی کارشناسی که عضو این گروه بود در ازای دریافت سکه، در پرونده‌هایی که نیاز به ارزیابی املاک بود، ارزش زمین‌ها و املاک را چندین برابر، بیشتر از قیمت واقعی ِ آن، ارزش گذاری و به این ترتیب به مجرمان برای آزادی از زندان کمک می‌کردند.

وی گفت: این افراد فقط در یک پرونده در ازای کمک به یک محکوم، با استفاده از ارزش گذاری غیرواقعی املاک، پنج سکه طلا و ۱۰۰ میلیون تومان پول نقد دریافت کرده بودند.

آسیابی با تاکید بر عزم دادگستری استان بر شناسایی کارچاق کن‌ها و مبارزه با فساد، گفت: خوشبختانه مردم ِ استان هم با ارسال گزارش‌های خود به سامانه پیامکی دیده بان حفاظت و اطلاعات دادگستری ِ استان را همراهی می‌کنند.

وی افزود: این سامانه پیامکی، پل ارتباطی برای کسانی است که می‌خواهند فساد اداری و کارچاق کنی در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه شامل اداره‌های بازرسی، اداره ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و اداره کل زندان‌ها و همچنین وکلا و کارشناسان را، در استان افشا کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار