کد خبر: ۹۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری این استان از ۱۲.۴ درصد در تابستان سال گذشته به هشت درصد در تابستان امسال کاهش یافته است.

کاهش نرخ بیکاری دراستان چهارمحال وبختیاری
محسن مولوی
افزود:نرخ بیکاری این استان از ۱۲.۴ درصد در تابستان سال گذشته به هشت درصد در تابستان امسال کاهش یافته است.

به گفته وی :در حالی‌ که این استان در دولت قبل در رتبه‌های اول و دوم نرخ بیکاری بین دیگر استان‌های کشور قرار داشت اما با کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم در ردیف ۱۴ جای گرفته است.

وی اعطای تسهیلات اشتغالزایی را از مهمترین عوامل موثر در کاهش نرخ بیکاری در استان عنوان کرد و گفت: در نیمه نخست امسال از محل تسهیلات تبصره ۱۸، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شد که جذب آن تحول بزرگی را بوجود آورد.

مولوی ادامه داد: همچنین در همین مدت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان جذب شد، هر چند در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان، صاحبان ایده و فعالان اقتصادی در روستاها محدودیت منابع اعتباری وجود ندارد و تسهیلات مطابق دستورالعمل با نرخ ۶ درصد و بازپرداخت ۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، اضافه شدن تسهیلات تبصره ۱۶ را از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در رونق اشتغالزایی دانست و گفت: از این محل نیز یک هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد به استان اختصاص داده شده که برای پرداخت آن منتظر ابلاغ بانک مرکزی هستیم.

مولوی از اختصاص ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: ۵۲۰ رشته مشاغل خانگی در استان تعریف شده است و هریک از متقاضیان با ارائه مدارک لازم در خصوص فعالیت در هریک از رسته‌ها می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر آن در جریان سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان نیز هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده شد و با فعال‌سازی طرح‌های عمرانی بر زمین مانده از گذشته شاخص اشتغال در استان بهبود یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: چنانچه تسهیلات به موقع از سوی بانک‌های عامل پرداخت شود، پرداخت تسهیلات با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشران باشد و حضور جوانان صاحب ایده در فضای اقتصادی استان تقویت شود بی‌شک در ماه‌های آینده نرخ بیکاری در استان کاهش بیشتری خواهد داشت و این روند استمرار پیدا می‌کند.

مولوی با بیان اینکه تعهد اشتغال این استان طی سالجاری در سامانه رصد، ۱۹ هزار و ۳۶۴ نفر است، تصریح کرد: ۷۰ درصد این تعداد اشتغال با اعطای تسهیلات محقق می‌شود.

وی، ضریب صحت‌سنجی اطلاعات مربوط به اعطای تسهیلات اشتغالزایی استان را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین این شاخص در کشور ۴۳ درصد است.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار