کد خبر: ۹۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متاسفانه نرخ بالای بیکاری در این استان منجر به مهاجرت شده است، گفت: اگر بتوان با سیاست‌گذاری منطقی شغل دامپروری و کشاورزی را در روستاها احیا کرد، می‌توان اتفاقات خوبی رقم زد.
ضرورت احیای و توسعه کشاورزی و دامپروری در روستاهای چهارمحال و بختیاری

به گزارش آرانيوز از شهرکرد، غلامعلی حیدری صبح امروز در جلسه با معاونین وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: جغرافیای چهارمحال و بختیاری به شکلی بوده که از همان ابتدا شغل مردم آن، دامپروری و کشاورزی است و در بخش‌های دیگر کار نشده است، لذا باید با توسعه کشاورزی و دامپروری، اشتغال پایدار در این استان ایجاد کرد، متاسفانه نرخ بالای بیکاری در این استان منجر به مهاجرت شده است و بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار است تا مهاجرت معکوس رخ دهد.

وی با بیان اینکه قطب عمده تولیدات روستاها هستند، مطرح کرد: اگر بتوان با سیاست‌گذاری منطقی و درست شغل دامپروری و کشاورزی را در روستاها به خوبی احیا کرد می‌توان اتفاقات خوبی رقم زد. اگر بتوان ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری را شناخت می‌توان به صورت پایلوت دیدگاه‌ها و طرح‌های جهاد کشاورزی را ایجاد کرد و این آمادگی در استان وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کشاورزی و دامداری به صورت دانش‌بنیان حائز اهمیت است، باید برای تولیدات، کیفی‌سازی و فروش خوب این مسئله را در نظر گرفت. خوشبختانه برای توسعه گلخانه‌ها مراجعات خوبی شکل گرفته و باید بروکراسی اداری را کنار گذاشت و با یک زمان‌بندی مشخص کار را پیش برد، باید بر روی استان‌هایی که استعداد کشاورزی و دامپروری دارند تمرکز کرد.

وی تصریح کرد: نباید بر اساس فشارها و لابی‌ها سرمایه‌گذاری بدون سود کرد بلکه باید واقع بینانه و عادلانه سرمایه‌گذاری کرد. در استان چهارمحال و بختیاری سدهایی از جمله سد بیدکان و گهرو ساخته شده که نیازمند اعتباراتی برای تکمیل شبکه لوله‌کشی است که باید هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از هدر رفت آب به بهره‌برداری برسند.

حیدری در پایان باتاکید بر توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها در استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: متاسفانه بانک زمین در استان اقداماتی انجام داده، اما تعهدات خود را انجام نداده است که باید آن را مدیریت و پیگیری کرد. اختصاص تبصره‌ها و تسهیلات در بخش کشاورزی، باغداری و غیره مورد عنایت قرار گیرد تا اشتغال ایجاد شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار