کد خبر: ۹۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
بر اساس یک مدل اقتصادی که توسط دو اقتصاددان طراحی و با درنظر گرفتن ۱۳ شاخص مالی اجرا شد، اقتصاد ایالات متحده به احتمال ۱۰۰ درصد در طول ۱۲ ماه آینده وارد رکود خواهد شد.
احتمال رکود اقتصادی در آمریکا به ۱۰۰ درصد رسید

به گزارش آرانیوز به نقل از راشاتودی، بر اساس یک مدل اقتصادی که توسط دو اقتصاددان بلومبرگ طراحی و با درنظر گرفتن 13 شاخص مالی منتشر شده ، اقتصاد ایالات متحده به احتمال 100 درصد در طول 12 ماه آینده وارد رکود خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بدتر از آن این است که رکود اقتصادی ظاهراً اجتناب ناپذیر آمریکا حتی ممکن است زودتر هم اتفاق بیفتد - این مدل احتمال وقوع رکود در 11 ماه آینده را 73 درصد و احتمال رسیدن رکود در عرض 10 ماه را 25 درصد عنوان کرد.

این نتایج بسیار وخیم تر از آخرین باری بود که بلومبرگ این مدل را اجرا کرد، زمانی که رکود اقتصادی در سال جاری میلادی را با اطمینان تنها 65 درصد پیش بینی کرد.

این پیش‌بینی قطعاً تاریک‌تر از پیش‌بینی‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکاست، که تأکید می‌کند ایالات متحده از رکود اقتصادی جلوگیری می‌کند، بنابراین به نظر می‌رسد بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که رکود در گوشه و کناری کمین گرفته است.

این در حالی است که بایدن می گوید اصلاً اگر رکودی رخ دهد، "بسیار خفیف" خواهد بود.

البته همه کارشناسان از رکود اقتصاد ایالات متحده مطمئن نیستند. یک نظرسنجی از 42 اقتصاددان احتمال 60 درصد رکود اقتصادی در 12 ماه آینده را پیش بینی کرد. با این حال، حتی چشم انداز آنها نیز نسبت به آخرین پیش بینی خود که در آن به این کشور 50 درصد شانس برای فرار از رکود داده بودند، بدتر شده بود.

نظرسنجی دیگری از اقتصاددانان که توسط وال استریت ژورنال در روز دوشنبه انجام شد، 63 درصد احتمال رکود در ایالات متحده را در سال جاری میلادی نشان می دهد که به افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو اشاره می کند. به گفته آن‌ها، این واکنش پس از سال ها عدم فعالیت، شدید و سریع بوده است.

بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی تأکید کردند که بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ های "بالاتر از حد سالم" ادامه خواهد داد و در نهایت اقتصاد را بی ثبات می‌کند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار