کد خبر: ۹۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی (دی -مرداد ۱۴۰۱) با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۳ میلیارد یوررو رسیده است.

رشد 28 درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا

به گزارش آرانیوز مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی (دی -مرداد ۱۴۰۱)  با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳ میلیارد و ۴۰۳ میلیون یورو رسیده است.

اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا اوت (دی-مرداد ماه) امسال ۷۲۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۱ درصدی داشته است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۱ (دی - مردادماه)  بالغ بر ۵۵۵ میلیون یورو اعلام شده بود.. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۸ ماه نخست امسال نیز رشد ۲۸ درصدی داشته و به ۲ میلیارد و ۶۷۶ میلیون یورو رسیده است. کشور‌های اروپایی در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۹۴ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در میان کشور‌های اروپایی طی ۸ ماهه ۲۰۲۲ (دی - مرداد ۱۴۰۱) بوده است. کل مبادلات ایران و آلمان در این دوره با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱ میلیارد و ۲۱۴ میلیون یورو رسیده است.

صادرات آلمان به ایران در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی  ۹ درصد افزایش یافته و به یک میلیارد و ۲۲ میلیون یورو رسیده است.

واردات کالا‌های ایرانی به مقصد آلمان در ۸ ماهه امسال نیز با افزایش ۴ درصدی مواجه شده و به ۱۹۲ میلیون یورو رسیده است. آلمان در مدت مشابه سال قبل ۹۳۹ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۸۴ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار