کد خبر: ۹۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
قیمت مسکن در شهریور سال جاری نسبت به مردادماه ۱.۱درصد افزایش داشته است و نسبت شهریور سال گذشته نیز ۳۶.۳درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است. با این وجود در مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۸، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۹ و ۲۱ قیمت ‌ها ریزش داشت.

قیمت مسکن امروز 26 مهر 1401/ قیمت بعضی از مناطق ریخت

به گزارش آرانیوز، قیمت مسکن امروز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ روند قیمت مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران در شهریور ماه ۱۴۰۱ را بررسی می‌کند.

به نقل از اکوایران، بر اساس آمارهای بانک مرکزی میانگین رشد ماهانه قیمت مسکن در شهریور ماه ۱٫۱درصد بوده است، اما برخی از مناطق تهران نیز کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند، هر چند این مناطق در لیست مناطق کم معامله قرار دارند.

برخی مناطق نیز با وجود رشد اندک قیمت‌ها در بازار تا ۱۷درصد افزایش قیمت داشته‌اند. منطقه ۱۹ که میانگین ۱ متر مربع مسکن در آن ۲۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان است بیشترین ریزش قیمت را داشته و قیمت مسکن در شهریور ماه نسبت به مرداد ۱۰٫۴۲درصد کاهش داشته است. منطقه ۱۱ که قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهریور به ۲۹میلیون و ۹۱۰هزار تومان رسید نیز ۳٫۵۲درصد نسبت به ماه مرداد کاهش قیمت داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده از قیمت مسکن در شهریورماه مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۸، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۹ و ۲۱ ریزش قیمت داشته‌اند. منطقه ۱ که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در آن ۸۷میلیون و ۱۲۰هزار تومان است در شهریور ماه ۸٫۱۷درصد رشد قیمت داشته است.

اما رکورد بیشترین افزایش قیمت در شهریورماه متعلق به منطقه ۲۲ است که ۱۷٫۹۷درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. قیمت متوسط مسکن در این منطقه ۴۴میلیون و ۹۰۰هزار تومان است. مناطق ۶، ۹، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ بیش از رشد ماهانه قیمت مسکن در شهریورماه افزایش قیمت داشته‌اند و مناطق ۷ و ۱۰ در کانال رشد متوسط ماهیانه افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

روند قیمت مسکن در شهریور ۱۴۰۱

براساس گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در شهریور ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۴۳میلیون و ۲۱۶هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۱ و ۳۶.۳درصد افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران، بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۷میلیون و ۱۳۰هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۲۶.۴درصدی در منطقه یک و ۱۸.۸درصدی در منطقه ۱۹ مواجه شده‌اند.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در شهریورماه امسال نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۳۰ تا ۳۵میلیون تومان به ازای هر متر مربع بنا با سهم ۱۱.۸درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ و ۳۵ تا ۴۰میلیون تومان با ۱۱.۲ و ۱۰.۴درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار