کد خبر: ۹۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب خوی:
ارومیه - مدیرعامل آب و فاضلاب خوی از نصب سه هزار انشعاب جدید فاضلاب از ابتدای سالجاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

۳۰۰۰ انشعاب جدید فاضلاب در خوی نصب شد

یداله سلطانی در گفتگو با آرانیوز اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون برای بیش از سه هزار آحاد واحد مسکونی در شهر خوی انشعاب فاضلاب نصب شده است و بر اساس برنامه تا پایان سال انشعابات جدید به شبکه فاضلاب متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی به پروژه‌های مهم و فعال شرکت آب و فاضلاب استان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش فاضلاب در خوی روستای وار عملیات کارهای باقیمانده این تصفیه خانه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آب شرب شهرستان از ۱۰۲ حلقه چاه و ۵۵ دهنه چشمه آب شرب تأمین می‌شود، اظهار کرد: همچنین یک باب تصفیه خانه آب در شهر ایواوغلی فعالیت دارد.

سلطانی با بیان اینکه در شرایط کنونی یکی از مهمترین مسائلی که در ابعاد امنیتی، اجتماعی، و اقتصادی باید در نظر گرفته شود، مسئله آب است، گفت: انتظار است همه مسئولان در تصمیم گیری ها، منابع آبی را مورد توجه قرار دهند و در سرمایه گذاری ها، تنها سرمایه، انرژی و نیروی انسانی را مورد توجه قرار ندهند و آب به عنوان یک مؤلفه اصلی لحاظ گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با تاکید بر اهمیت تعادل برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی، افزود: آب محدود در دسترس محدود می‌باشد و می‌بایست در جایی استفاده شود که ارزش آن را داشته باشد.

سلطانی به رد پای آب و اهمیت آب مجازی نیز اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان مثال برای تهیه و تأمین هر کیلوگرم گوشت گاو ۱۵ مترمکعب آب مورد نیاز است همچنین برای تولید یک کیلو شیر ۵۳ لیتر آب مصرف می‌شود و این نشان دهنده این مطلب است که می‌بایست در تنظیم الگوی تغذیه‌ای و مصرف نیز به موضوع آب توجه کنیم.

وی در ادامه به تعرفه پایین آب بها و اختلاف بین قیمت تمام شده و فروش آب شرب اشاره کرد و یادآور شد: تعرفه کنونی آب، چه در کشاورزی و چه در آب شرب بزرگترین حراج قرن است که در کشور انجام می‌شود چرا که آب به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و وقتی قیمت آب واقعی نباشد سازمان‌های خدمات رسان در این زمینه با مشکل مواجه می‌شوند و سرمایه گذاری در بخش آب نیز توجیه ناپذیر می‌شود و عملاً طرح‌های توسعه بخش آب در آینده توان تأمین نیازها را نخواهند داشت و در ارائه خدمات باید ارزش واقعی آب برای مردم توسط مسئولین تبیین و تعرفه مناسب در بخش‌های مختلف برای پایدارسازی خدمات تعیین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی تأمین کمی آب، ارتقای کیفی، استمرار خدمات آب و فاضلاب و پوشش حداکثری خدمات در سطح همه شهرها و روستاهای شهرستان خوی که در حال حاضر ۱۰۰ درصد مشترکین در بخش شهری و ۷۷ درصد در بخش روستایی می‌باشد و رضایتمندی مردم را از جمله اهداف این شرکت عنوان کرد و یادآور شد: همچنین در بخش فاضلاب نیز در حال حاضر ۷۷ درصد جمعیت شهر خوی، تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند و جا دارد دراین خصوص نیز اهتمام ویژه برای رسیدن به متوسط کشوری توسط مسئولین ملی و استانی صورت گیرد.

سلطانی در مورد میزان هدررفت آب از شبکه‌های توزیع تصریح کرد: ۳۳ درصد شبکه‌های توزیع آب شهرها، عمر بالای ۳۰ سال دارند در حالی که بر اساس استانداردهای فنی، عمر شبکه‌های توزیع به صورت متوسط ۲۵ سال است و باید حجم زیادی از شبکه‌ها به صورت سالانه تعویض شود ولی با توجه به محدودیت اعتبارات، این مهم میسر نمی‌باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار