کد خبر: ۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
هم‌زمان با آغاز مذاکرات ژنو،
هم‌زمان با آغاز مذاکرات ژنو، آتش بس در یمن ساعت ۱۲ ظهر امروز به وقت محلی آغاز شد.

آتش بس در یمن از ساعتی پیش آغاز شد

 

به گزارش آرانیوز، به نقل از اسکای نیوز، هم‌زمان با آغاز مذاکرات بین دولت عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن و جنبش حوثی در سوییس آتش بس در یمن آغاز شد.
پیش از این نیز قرار بود آتش بس در یمن از امروز سه شنبه ( 15 دسامبر) از ساعت 12 ظهر به وقت صنعاء پایتخت این کشور آغاز شود.
ائتلاف متجاوزان به کشور یمن به سرکردگی عربستان دیروز (دوشنبه) در بیانیه ای خاطرنشان کرد که عبدربه منصور هادی (رئیس جمهوری مستعفی یمن) با ارسال نامه ای به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان اعلام کرد که دولت انتصابی اش با آغاز آتش بس 7 روزه از 15 دسامبر تا 21 دسامبر (24 تا 30 آذر ماه) همزمان با آغاز مذاکرات ژنو موافقت کرده است.
خبرگزاری عربستان به نقل از بیانیه ائتلاف گزارش داد: آتش بس در صورت پایبندی طرف مقابل (انصارالله) تمدید خواهد شد.
بیانیه ائتلاف حاکی است که منصور هادی از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته است که تضمین های لازم را از طرف مقابل (گروه های انقلابی یمن و انصارالله) برای نقض نکردن آتش بس بگیرد تا نیروهای ائتلاف مجبور به آغاز مجدد درگیری ها نشوند.
این در حالی است که فرماندهی نیروهای ائتلاف ضمن موافقت با درخواست منصور هادی حق نقض آتش بس را برای خود به بهانه واکنش در برابر نقض احتمالی این آتش بس را محفوظ دانسته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار